Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
Nosaukums |
Pārtikas produktu zaļā (eko) iepakojuma patērētāju uztveres analīze |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of Consumer Perception of Green(Eco) Packaging for Food Products |
Struktūrvienība |
01B00 Rīgas Biznesa skola |
Darba vadītājs |
Jānis Grēviņš |
Recenzents |
|
Anotācija |
Bakalaura tēzes nosaukums ir “Patērētāju Pārtikas Produktu Zaļā (Eko) Iepakojuma Uztveršanas Analīze”. Mums zināmais rūpniecības attīstības ceļš, kas bija vadošs daudzu simtu gadu laikā, balstījās galvenokārt uz neatjaunojamo resursu intensīvu izmantošanu. Tomēr šī tendence ir izraisījusi vairākas problēmas, piemēram, vides piesārņošanu, pārtikas kvalitātes pazemināšanos, kā arī dažādas reģionālas sociālekonomiskas problēmas. Pēdējo desmitgadu laikā nepieciešamība ievērot vides prasības ir kļuvusi par vienu no galvenajām faktoriem cilvēku patēriņa vērtību sistēmā. Šo darbu rakstīšanas ietvaros autors pētīja pircēju paradumus un faktorus, kas nosaka pirkuma veikšanas procesus. Šī pētījuma mērķis ir analizēt patērētāju uztveri un viedokļus sakarā ar “zaļo” (eko) iepakojumiem pārtikas produktu klāsta, un lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika aptaujāti 147 cilvēki vecumā no 18 līdz 64 gadiem.
Pētījuma rezultāti parādīja, ka iedzīvotāju vairākums zaļo iepakojuma klātbūtni neuzskata par stimulu produktu pirkšanai. Informācijas pilnīgums, lietošanas ērtums un cena ir galvenie faktori, kas nosaka iepakojuma nozīmi patērētājam. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa respondentu priekšroku dod tradicionāla iepakojuma lietošanai.
Literatūras apskats tika veidots no uzticamiem un profesionāliem avotiem, tostarp zinātniskiem žurnāliem, rakstiem un datu bāzēm, kā arī informācijas no tīmekļa vietnēm. Primārie dati pētījumam tika iegūti izmantojot anketēšanu.
Darbs satur desmit ilustrācijas un vienu aptaujas lapu. Darbs ir rakstīts angļu valodā. |
Atslēgas vārdi |
iepakojums, eko-iepakojums, eko-draudzīgs, ilgtspējīgs, bioloģiskā lauksaimniecība, patērētāja uztvere, Latvija, Pasaule |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Packaging, eco-packaging, eco-friendly, sustainable, organic farming, customer perception, Latvia, world |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
24.04.2020 00:03:28 |