Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Management in international business |
Title in original language |
Pārtikas produktu zaļā (eko) iepakojuma patērētāju uztveres analīze |
Title in English |
Analysis of Consumer Perception of Green(Eco) Packaging for Food Products |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
Jānis Grēviņš |
Reviewer |
|
Abstract |
Bakalaura tēzes nosaukums ir “Patērētāju Pārtikas Produktu Zaļā (Eko) Iepakojuma Uztveršanas Analīze”. Mums zināmais rūpniecības attīstības ceļš, kas bija vadošs daudzu simtu gadu laikā, balstījās galvenokārt uz neatjaunojamo resursu intensīvu izmantošanu. Tomēr šī tendence ir izraisījusi vairākas problēmas, piemēram, vides piesārņošanu, pārtikas kvalitātes pazemināšanos, kā arī dažādas reģionālas sociālekonomiskas problēmas. Pēdējo desmitgadu laikā nepieciešamība ievērot vides prasības ir kļuvusi par vienu no galvenajām faktoriem cilvēku patēriņa vērtību sistēmā. Šo darbu rakstīšanas ietvaros autors pētīja pircēju paradumus un faktorus, kas nosaka pirkuma veikšanas procesus. Šī pētījuma mērķis ir analizēt patērētāju uztveri un viedokļus sakarā ar “zaļo” (eko) iepakojumiem pārtikas produktu klāsta, un lai atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika aptaujāti 147 cilvēki vecumā no 18 līdz 64 gadiem.
Pētījuma rezultāti parādīja, ka iedzīvotāju vairākums zaļo iepakojuma klātbūtni neuzskata par stimulu produktu pirkšanai. Informācijas pilnīgums, lietošanas ērtums un cena ir galvenie faktori, kas nosaka iepakojuma nozīmi patērētājam. Pētījuma rezultāti liecina, ka lielākā daļa respondentu priekšroku dod tradicionāla iepakojuma lietošanai.
Literatūras apskats tika veidots no uzticamiem un profesionāliem avotiem, tostarp zinātniskiem žurnāliem, rakstiem un datu bāzēm, kā arī informācijas no tīmekļa vietnēm. Primārie dati pētījumam tika iegūti izmantojot anketēšanu.
Darbs satur desmit ilustrācijas un vienu aptaujas lapu. Darbs ir rakstīts angļu valodā. |
Keywords |
iepakojums, eko-iepakojums, eko-draudzīgs, ilgtspējīgs, bioloģiskā lauksaimniecība, patērētāja uztvere, Latvija, Pasaule |
Keywords in English |
Packaging, eco-packaging, eco-friendly, sustainable, organic farming, customer perception, Latvia, world |
Language |
eng |
Year |
2020 |
Date and time of uploading |
24.04.2020 00:03:28 |