Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Arhitektūra
Nosaukums Vietrade pilsētvides reģenerācijai: sociālie tīkli iedzīvotāju iesaistei
Nosaukums angļu valodā Community-Based Participatory Placemaking Using Social Media
Struktūrvienība 26000 Arhitektūras fakultāte
Darba vadītājs Sandra Treija
Recenzents Lekt. L. Šiliņa
Anotācija Cilvēka pirmā asociācija ar vietu – tā kur viņš ir piedzimis. Piederība vietām mainās un cilvēks var izvēlēties, kādu veidot unikālo personību, ar kādiem notikumiem un novietnēm to saistīt. Pilsētas sākotnējais uzdevums arī atšķiras no mūsdienu pilsētvides funkcijas. Vietas tiek iznīcinātas, teritoriju identitātes mainās un noskaidrot, kādi vietas elementi veido pilsētu cilvēkiem un to vajadzībām, katrā laika posmā ir aktuāli. Urbanizācijas sekas redzamas pilsētvidē radušajās ne-vietās jeb tukšumos pilsētas telpā, vienveidīgās un līdzīgās teritorijas, kuru mazināšanai izmanto iedzīvotāju līdzdalību vietrades procesos. Apkopojot kopienas viedokļus ar nozares specialistu attīstības plāniem un darba stratēģijām rodas pilsētas telpa ar vietu tīklu tās lietotājiem- cilvēkiem. 21.gs. vietu nozīmes mainījusies tehnoloģiju ietekmē, jauni saziņas, tikšanās veidi ir iemesls meklēt citus rīkus, kā tiešsaistes sociālie tīkli, iedzīvotāju uzmanības sasniegšanai. Bakalaura darba mērķis ir apkopot raksturīgākās vietas un ne-vietas un analizēt to veidojošos elementus Rīgā, iesaistot iedzīvotājus ar tiešsaistes sociālo tīklu palīdzību. Darbs sastāv no trīs daļām, tajās apkopota informācija par vietu un ne-vietu terminu izprati un veidojošo elementu dažādību, vietrades procesu pieredzes atšķirību pasaules pilsētās. Apskatīti arī iedzīvotāju iesaistes veidi vietrades procesos, līdzdalība vietu noteikšanā, izmantojot tiešsaistes sociālos tīklu. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, sastāv no 63 lapaspusēm, 38 attēliem, 11 pielikumiem un 55 izmantotajiem literatūras avotiem. Attēli bez atsaucēm ir darba autores veidoti.
Atslēgas vārdi vieta, ne-vieta, tiešsaistes sociālie tīkli, vietrade
Atslēgas vārdi angļu valodā place, non-place, social networks, place-making
Valoda lv
Gads 2020
Darba augšupielādes datums un laiks 19.01.2020 16:21:20