Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Architecture
Title in original language Vietrade pilsētvides reģenerācijai: sociālie tīkli iedzīvotāju iesaistei
Title in English Community-Based Participatory Placemaking Using Social Media
Author Linda Tiltiņa
Department Faculty of Architecture
Scientific advisor Sandra Treija
Reviewer Lekt. L. Šiliņa
Abstract Cilvēka pirmā asociācija ar vietu – tā kur viņš ir piedzimis. Piederība vietām mainās un cilvēks var izvēlēties, kādu veidot unikālo personību, ar kādiem notikumiem un novietnēm to saistīt. Pilsētas sākotnējais uzdevums arī atšķiras no mūsdienu pilsētvides funkcijas. Vietas tiek iznīcinātas, teritoriju identitātes mainās un noskaidrot, kādi vietas elementi veido pilsētu cilvēkiem un to vajadzībām, katrā laika posmā ir aktuāli. Urbanizācijas sekas redzamas pilsētvidē radušajās ne-vietās jeb tukšumos pilsētas telpā, vienveidīgās un līdzīgās teritorijas, kuru mazināšanai izmanto iedzīvotāju līdzdalību vietrades procesos. Apkopojot kopienas viedokļus ar nozares specialistu attīstības plāniem un darba stratēģijām rodas pilsētas telpa ar vietu tīklu tās lietotājiem- cilvēkiem. 21.gs. vietu nozīmes mainījusies tehnoloģiju ietekmē, jauni saziņas, tikšanās veidi ir iemesls meklēt citus rīkus, kā tiešsaistes sociālie tīkli, iedzīvotāju uzmanības sasniegšanai. Bakalaura darba mērķis ir apkopot raksturīgākās vietas un ne-vietas un analizēt to veidojošos elementus Rīgā, iesaistot iedzīvotājus ar tiešsaistes sociālo tīklu palīdzību. Darbs sastāv no trīs daļām, tajās apkopota informācija par vietu un ne-vietu terminu izprati un veidojošo elementu dažādību, vietrades procesu pieredzes atšķirību pasaules pilsētās. Apskatīti arī iedzīvotāju iesaistes veidi vietrades procesos, līdzdalība vietu noteikšanā, izmantojot tiešsaistes sociālos tīklu. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, sastāv no 63 lapaspusēm, 38 attēliem, 11 pielikumiem un 55 izmantotajiem literatūras avotiem. Attēli bez atsaucēm ir darba autores veidoti.
Keywords vieta, ne-vieta, tiešsaistes sociālie tīkli, vietrade
Keywords in English place, non-place, social networks, place-making
Language lv
Year 2020
Date and time of uploading 19.01.2020 16:21:20