Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Viena cilindra divpusējās iekšdedzes dzinējs. |
Nosaukums angļu valodā |
Single cylinder double side internal combustion spark ignition engine. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ivo Vaicis |
Recenzents |
Dr.Sc.Ing. Edgars Kovals |
Anotācija |
Šajā darbā tiek apskatīta jauna motora konstrukcija, kas sastāv no viena cilindra ar divpusēju iekšdedzes dzirksteļaizdedzi. Tas ir veidots, pamatojoties uz četrtaktu bīdāmās kloķa mehānismu, izmantojot divas sadegšanas kameras un divas cilindra galvas vienam cilindram, un katrai cilindra galvai ir četri vārsti, divi ieplūdes vārsti un divi izplūdes vārsti, kopumā tam ir astoņi vārsti divās cilindru galvās. Projektēšanas motors darbojas pēc četrtaktu divpadsmit notikumu principa, kas ir iesūkšana, saspiešana, siltuma pievienošana, jauda, siltuma noraidīšana un izplūde pirmajai sadegšanas kamerai un līdzīga otrajai sadegšanas kamerai. Šī dizaina priekšrocība salīdzinājumā ar parasto viena cilindra divu sadedzināšanas kameru koncepciju ir tāda, ka vienā pilnā ciklā mēs iegūstam divus jaudas gājienus (720 grādi), un par katru kloķa vārpstas apgriezienu mēs sasniedzam vienu jaudas gājienu uz pusi cikla (360 grādi), šādi palielinot bremžu jaudu un samazinot motora svaru un lielumu. |
Atslēgas vārdi |
Dzinējs, temperatūra, spiediens, tilpums, iekšdedzes, jauda, cikls, efektivitāte, siltums, četrtaktu, divpusējs virzulis, cilindrs, slīdņa kloķa mehānisms. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Engine, temperature, pressure, volume, internal combustion, power, cycle, efficiency, heat, four stroke, double side piston, cylinder, slider crank mechanism. |
Valoda |
eng |
Gads |
2020 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.01.2020 16:23:30 |