Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģija
Nosaukums Stimulētās mācīšanās izmantošana tēla vadīšanai spēlē
Nosaukums angļu valodā Using Reinforcement Learning for Character Control in a Game
Autors Dana Šelkovņikova
Struktūrvienība 12100 Informācijas tehnoloģijas institūts
Darba vadītājs Inese Poļaka
Recenzents Dr. sc. ing. Sigita Misiņa
Anotācija Darba mērķis ir pielietot stimulētās mācīšanās pieeju spēles tēla vadīšanai. Tas tiek panākts pakāpeniski izpildot darbā definētos uzdevumus: apzināt un izanalizēt stimulētās mācīšanās pieejas un to pielietošanas situācijas; veikt apskatīto stimulētās mācīšanās pieeju analīzi ar mērķi izvēlēties uzdevumam atbilstošāko pieeju; realizēt stimulēto mācīšanās algoritmu un veikt spēles tēla apmācību; izdarīt secinājumus par stimulētās mācīšanās priekšrocībām un trūkumiem. Rezultātā tika izpētīta atbilstošā literatūra, izstrādāta spēle un pielietota stimulētā mācīšanās. Darbā ir aprakstītas divas stimulētās mācīšanas versijas, kuras sniedz atšķirīgus rezultātus, papildus tam, ir veiktas izmaiņas spēles dinamikā un uz jaunās spēles versijas bāzes pielietota stimulētā mācīšana. Turklāt, ir veikti vairāki pētījumi, kuri palīdzēja noskaidrot stimulētās mācīšanas aspektus definētajā uzdevumā. Kopumā, ir veikti secinājumi par paveikto darbu, piedāvāti priekšlikumi par uzdevuma izpildes kvalitātes paaugstināšanu, kā arī novērtēti stimulētas mācīšanas trūkumi un priekšrocības. Darba apjoms - 74. lpp., 5 tabulas, 18 attēli, 45 formulas un 4 pielikumi.
Atslēgas vārdi Stimulētā mācīšanās, tēlu vadīšana
Atslēgas vārdi angļu valodā Reinforcement learning
Valoda lv
Gads 2019
Darba augšupielādes datums un laiks 01.06.2019 20:52:41