Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Reģionālās attīstības un pilsētekonomikas inženierija |
Nosaukums |
Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību |
Nosaukums angļu valodā |
Impact of the Level of Market Concentration in the Retail Sector on Territorial Development |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Maija Šenfelde |
Recenzents |
Mg.oec. K.Freimanis |
Anotācija |
Bakalaura darba autors: Ļubava Popova
Bakalaura darba zinātniskais vadītājs: profesore Dr. oec. Maija Šenfelde
Bakalaura darba temats: Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, teorētiskā, analītiskā un projekta daļa, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 68 lpp, tajā iekļauts 21 attēls, 10 tabulas. Izmantotas literatūras un avotu sarakstā ietverti: 21 avots angļu valodā, 15 latviešu valodā un 1 krievu valodā. Darbam pievienoti 5 pielikumi.
Bakalaura darba galvenie rezultāti: Ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības nozarē ir vērojams divu lielāko tirgus dalibnieku tirgus daļu pieaugums. Tajā pašā laikā mazāko mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais skaits sarūk. Analizējot situāciju Latvijas reģionas, tika definētas vairākas teritorijas vienības, kurās darbojas tikai viens mazumtirdzniecības uzņēmums un provocē monolizācijas attīstību ģeografiskajos tirgos. Pēdējo gadu laikā Latvijas teritorijā attīstās elektroniskā mazumtirdzniecība, kas varētu pozitīvi ietekmēt koncentrācijas līmeņi reģionos.
Bakalaura darba bibliogrāfiskais apraksts: Popova Ļ. (2019). Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību. Bakalaura darbs. Rīga: RTU, BUNI TAPPEK, bakalaura akadēmiskā studiju programma “Reģionālās attīstības un pilsētekonomikas inženierija”. 68 lpp. |
Atslēgas vārdi |
koncentrācija, monopolstāvoklis, monopolizācija, ģeogrāfiskais tirgus, konkurence, nespeciālizēta mazumtirdzniecība. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
concentration, monopoly position, monopolization, geographic market, competition, non-specialized retail. |
Valoda |
lv |
Gads |
2019 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2019 10:52:36 |