Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Engineering of Regional Development and Urban Economics
Title in original language Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību
Title in English Impact of the Level of Market Concentration in the Retail Sector on Territorial Development
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Maija Šenfelde
Reviewer Mg.oec. K.Freimanis
Abstract Bakalaura darba autors: Ļubava Popova Bakalaura darba zinātniskais vadītājs: profesore Dr. oec. Maija Šenfelde Bakalaura darba temats: Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, teorētiskā, analītiskā un projekta daļa, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 68 lpp, tajā iekļauts 21 attēls, 10 tabulas. Izmantotas literatūras un avotu sarakstā ietverti: 21 avots angļu valodā, 15 latviešu valodā un 1 krievu valodā. Darbam pievienoti 5 pielikumi. Bakalaura darba galvenie rezultāti: Ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības nozarē ir vērojams divu lielāko tirgus dalibnieku tirgus daļu pieaugums. Tajā pašā laikā mazāko mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais skaits sarūk. Analizējot situāciju Latvijas reģionas, tika definētas vairākas teritorijas vienības, kurās darbojas tikai viens mazumtirdzniecības uzņēmums un provocē monolizācijas attīstību ģeografiskajos tirgos. Pēdējo gadu laikā Latvijas teritorijā attīstās elektroniskā mazumtirdzniecība, kas varētu pozitīvi ietekmēt koncentrācijas līmeņi reģionos. Bakalaura darba bibliogrāfiskais apraksts: Popova Ļ. (2019). Mazumtirdzniecības nozares tirgus koncentrācijas līmeņa ietekme uz teritoriju attīstību. Bakalaura darbs. Rīga: RTU, BUNI TAPPEK, bakalaura akadēmiskā studiju programma “Reģionālās attīstības un pilsētekonomikas inženierija”. 68 lpp.
Keywords koncentrācija, monopolstāvoklis, monopolizācija, ģeogrāfiskais tirgus, konkurence, nespeciālizēta mazumtirdzniecība.
Keywords in English concentration, monopoly position, monopolization, geographic market, competition, non-specialized retail.
Language lv
Year 2019
Date and time of uploading 23.05.2019 10:52:36