Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums "Lidmašīnas spārna ar modificēto profilu projektēšana un tā efektivitātes izpēte."
Nosaukums angļu valodā "Airplane Wing With Modified Profile Projecting and its Eficiency Development."
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Asoc. prof. Igors Pavelko
Recenzents Prof. Jurijs Paramonovs
Anotācija Šī darba nosaukums ir ‘’Lidmašīnas spārna ar modificēto profilu projektēšana un tā efektivitātes izpēte’’. Darba mērķis ir izpētīt aerodinamisku NACA sērijas spārna profilu 23014 modificēšanas iespējamību, lietderību un efektivitāti. Vajadzīgie rezultāti tika iegūti no aerodinamikiem aprēķiniem un eksperimentu rezultātiem aerodinamiskajā caurulē. Profilu aerodinamiskie aprēķini tika izpildīti MatLab vidē. Aprēķinu modeļu veidošanai izmantoja sērijas profila ģeometriskus datus un rekomendācijas par sērijas profilu pārveidošanu kombinētos profilos (S-veida-paraboliskos). Lai pārliecinātos, ka aprēķinu rezultāti ir ticami tika izpildīti eksperimentālie pārbaudījumi RTU AI aerodinamikas laboratorijā. Robežnosacījumi ir izvēlēti tādi, lai tie būtu maksimāli pietuvināti laboratorijas eksperimenta apstākļiem.. Pēc datu pārbaudīšanas, pamatojies uz lidmašīnu konstrukcijas un stingruma likumiem, tika izprojektēts lidmašīnās spārns ar modificētu profilu. Tāpat ir novērtēta spārna profila modifikācijas ietekme uz vidēji maģistrālas lidmašīnas uzlidošanas-nosēšanas raksturlielumiem, kā arī ekonomiskiem raksturlielumiem, ņemot vērā modernas civilās aviācijas prasības. NACA23014 modificēšana būtiski palielina profila cēlējspēku un pretestības spēku. Kā arī gandrīz divas reizes paaugstina profila kritisko uzplūdes leņķi. Fiziski tas nozīme, ka degvielas patēriņš palielinās uz 27.5%, nepieciešamais skrejceļa garums samazinās uz 40%, pieaug lidojuma drošība un drošums, bet degvielas tvertņu konstruktīvo ierobežojumu dēļ samazinās lidojuma maksimālā distance. Varam secināt, ka modificēšanu ir lietderīgi pielietot īsiem lidojumiem, uz mazām, grūti pieejamām lidostām ar ļoti ierobežotu skrejceļa garumu un sliktiem laika apstākļiem. Šajā darbā ir 96 lapaspuses teksta, 19 tabulas , 86 attēli 4 A1 formāta rasējumi un 3 A2 formāta rasējumi. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā.
Atslēgas vārdi Aerodinamika, aerodinamiskais profils, spārns
Atslēgas vārdi angļu valodā Aerodynamic, aerodynamical profile, wing
Valoda lv
Gads 2011
Darba augšupielādes datums un laiks 08.06.2011 16:50:22