Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
“Tiltu betona virsmas kvalitātes noteikšanas metodes” (“Kujas tilta pārbūves projekts autoceļā P37 Pļaviņas - Gulbene”) |
Nosaukums angļu valodā |
“Methods for Determining the Quality of the Concrete Surface of the Bridges” (“Reconstruction Project of Kujas Bridge on Road P37 Plavinas - Gulbene”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Ainārs Paeglītis |
Recenzents |
inž. K.Gode, SIA "Inženierbūve" |
Anotācija |
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu “Tiltu betona virsmas kvalitātes noteikšanas metodes”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt alternatīvas metodes betona virsmu kvalitātes novērtēšanai, izvērtēt to pielietošanas iespējas Latvijā un analīze poru ietekmi uz betonu un tās ilgmūžību.
Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīt dažādi virsmas defektu veidi un to cēloņi, kas tālāk tiek novērtēti ar metodēm “CIB W29” un “ImageJ” un “QSI”, kur galvenokārt tiek apskatītas attiecības starp poru laukumiem un visu apskatāmo laukumu.
Analītiskajā daļā tiek apsekoti 5 tilti, kas atrodas Rīgā, un tiek veikta tā betona virsmas kvalitātes noteikšana ar apskatāmajām 3 virsmas kvalitātes noteikšanas metodēm. Ar metodes “CIB W29” betona virsmas etaloniem tiek salīdzinātas betona virsmas apsekotajiem tiltiem, metodes “ImageJ” betona virsmas attēli tiek pārveidoti par melnbaltiem un palīkušām tumšākām vietām – porām, tiek aprēķināts to laukums. Ar “QSI” metodi tiek individuāli atzīmētas poras pēc to izmēriem, laukumi summējas un tiek iegūts to pilnais virsmas laukums. Pēc iegūtajiem rezultātiem tiek analizēti, kādu negatīvu ietekmi izraisa virsmas defekti attiecībā uz ilgmūžību, ķīmisko un atmosfērisko koroziju, ūdensnecaurlaidību, salizturību un estētiku.
Inženierprojektā tiek projektēt viena laiduma tilta konstrukcija ar pēc saspriegto dzelzsbetonu pāri Kujas upei uz valsts reģionālā autoceļa P37 Pļaviņas – Madona – Gulbene ( Madona – Cesvaine). Tilta laiduma garums ir 25,50m, garums ieskaitot spārniņus 32,56m,. Tilta normālprofils ir NP10.5.Tilta slodzes atbilst Eirokodeksa prasībām α = 1.0 LVS EN 1991-2:2004.
Darbs sastāv no 141 lapām, 72 attēliem, 9 tabulām, 9 izmantotās literatūras avotiem un 14 būvkonstrukciju rasējumiem. |
Atslēgas vārdi |
“Tiltu betona virsmas kvalitātes noteikšanas metodes” |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
“Methods for Determining the Quality of the Concrete Surface of the Bridges” |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
31.12.2018 18:48:06 |