Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids arhitekta profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Arhitektūra
Nosaukums Pasīvā pirmsskolas izglītības iestāde Mārupē
Nosaukums angļu valodā Passive Preschool in Mārupe, Latvia
Struktūrvienība 26000 Arhitektūras fakultāte
Darba vadītājs Marts Švēde
Recenzents Arhitekte B.Vērpe
Anotācija Stabila un pakāpeniska Rīgas kaimiņu pašvaldību attīstība ir raksturīga mūsdienu tendence Pierīgā un arī visā Rīgas aglomerācijā. Tas, savukārt, nozīmē to, ka novados, kas atrodas tuvāk Rīgai notiek nemitīga pašvaldību teritoriju attīstība, kas nosaka nepieciešamību attīstīt arī publisko pakalpojumu sektoru. Viens no visstraujāk un stabilāk augošajiem novadiem pie pašas Rīgas robežas ir Mārupes novads. Piecus gadus pēc kārtas Mārupes novadā ir stabils 5,5% iedzīvotāju skaita pieaugums – desmit tūkstoši iedzīvotāji gadā. Tik straujš iedzīvotāju skaita pieaugums pieprasa nemitīgi uzlabot sociālo infrastruktūru, īpaši izglītības jomā. Nepieciešams būvēt jaunas izglītības iestādes, kā arī pilnveidot jau esošās. Diplomprojekta mērķis ir izveidot sabiedriski nozīmīgu, pašvaldībai nepieciešamu un ilgtspējīgu pirmsskolas izglītības iestādi Mārupes novadā, kas veicinātu sabiedrības izpratni un saudzīgu attieksmi pret dabas atjaunojamajiem un neatjaunojamiem resursiem. Lai šo uzstādījumu sasniegtu, ir izvēlēta pēc iespējas ilgtspējīgākā būvniecības metode – pasīvo ēku būvniecība. Pirmsskolas izglītības iestāde projektēta ievērojot visas pasīvo ēku projektēšanas vadlīnijas un Pasīvo ēku institūta noteikumus. Par projektējamās pirmsskolas izglītības iestādes atrašanās vietu izvēlēts Mārupes pašvaldības Attīstības departamenta ieteikts zemes gabals, kurš ir viens no iespējamajiem jaunā bērnudārza atrašanās vietām. Diplomprojekta mērķa sasniegšanai tika veikta apkārtējās teritorijas izpēte un analīze, apkopota un analizēta informācija no citām pirmsskolas izglītības iestādēm Mārupes novadā un pasaulē. Kā arī veikta intervija ar Tīraines pirmsskolas izglītības iestādes vadību un mācībspēku, aptaujāti Tīraines bērnudārza bērni. Diplomprojekta izveidē pielietotas zināšanas, kas iegūtas nokārtojot Pasīvo ēku institūta eksāmenu un kļūstot par sertificētu pasīvo ēku dizaineri. Pasīvās pirmsskolas izglītības iestādes galvenais uzdevums ir nodrošināt mācību procesu potenciāli līdz 160 bērniem Mārupes novadā, kā arī iepazīstināt cilvēkus ar kvalitatīvākajiem iespējamajiem mācību apstākļiem un telpas mikroklimatu.
Atslēgas vārdi Pirmsskolas izglītības iestāde, pasīvā ēka, izglītība, Mārupe
Atslēgas vārdi angļu valodā preschool, passive house, education, Marupe
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 10.12.2018 22:47:13