Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Architect
Title of the study programm Architecture
Title in original language Pasīvā pirmsskolas izglītības iestāde Mārupē
Title in English Passive Preschool in Mārupe, Latvia
Department Faculty of Architecture
Scientific advisor Marts Švēde
Reviewer Arhitekte B.Vērpe
Abstract Stabila un pakāpeniska Rīgas kaimiņu pašvaldību attīstība ir raksturīga mūsdienu tendence Pierīgā un arī visā Rīgas aglomerācijā. Tas, savukārt, nozīmē to, ka novados, kas atrodas tuvāk Rīgai notiek nemitīga pašvaldību teritoriju attīstība, kas nosaka nepieciešamību attīstīt arī publisko pakalpojumu sektoru. Viens no visstraujāk un stabilāk augošajiem novadiem pie pašas Rīgas robežas ir Mārupes novads. Piecus gadus pēc kārtas Mārupes novadā ir stabils 5,5% iedzīvotāju skaita pieaugums – desmit tūkstoši iedzīvotāji gadā. Tik straujš iedzīvotāju skaita pieaugums pieprasa nemitīgi uzlabot sociālo infrastruktūru, īpaši izglītības jomā. Nepieciešams būvēt jaunas izglītības iestādes, kā arī pilnveidot jau esošās. Diplomprojekta mērķis ir izveidot sabiedriski nozīmīgu, pašvaldībai nepieciešamu un ilgtspējīgu pirmsskolas izglītības iestādi Mārupes novadā, kas veicinātu sabiedrības izpratni un saudzīgu attieksmi pret dabas atjaunojamajiem un neatjaunojamiem resursiem. Lai šo uzstādījumu sasniegtu, ir izvēlēta pēc iespējas ilgtspējīgākā būvniecības metode – pasīvo ēku būvniecība. Pirmsskolas izglītības iestāde projektēta ievērojot visas pasīvo ēku projektēšanas vadlīnijas un Pasīvo ēku institūta noteikumus. Par projektējamās pirmsskolas izglītības iestādes atrašanās vietu izvēlēts Mārupes pašvaldības Attīstības departamenta ieteikts zemes gabals, kurš ir viens no iespējamajiem jaunā bērnudārza atrašanās vietām. Diplomprojekta mērķa sasniegšanai tika veikta apkārtējās teritorijas izpēte un analīze, apkopota un analizēta informācija no citām pirmsskolas izglītības iestādēm Mārupes novadā un pasaulē. Kā arī veikta intervija ar Tīraines pirmsskolas izglītības iestādes vadību un mācībspēku, aptaujāti Tīraines bērnudārza bērni. Diplomprojekta izveidē pielietotas zināšanas, kas iegūtas nokārtojot Pasīvo ēku institūta eksāmenu un kļūstot par sertificētu pasīvo ēku dizaineri. Pasīvās pirmsskolas izglītības iestādes galvenais uzdevums ir nodrošināt mācību procesu potenciāli līdz 160 bērniem Mārupes novadā, kā arī iepazīstināt cilvēkus ar kvalitatīvākajiem iespējamajiem mācību apstākļiem un telpas mikroklimatu.
Keywords Pirmsskolas izglītības iestāde, pasīvā ēka, izglītība, Mārupe
Keywords in English preschool, passive house, education, Marupe
Language lv
Year 2018
Date and time of uploading 10.12.2018 22:47:13