Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Vidējo attālumu lidmašīnas projektēšana un tās dinamisko svārstību slāpēšanas izvērtēšana. |
Nosaukums angļu valodā |
Designing a Medium-Range Aircraft and Assessing the Damping of its Dynamic Oscillations. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Mārtiņš Kleinhofs |
Recenzents |
Docents Māris Hauka |
Anotācija |
Bakalaura darba tēma ir “Videjo attaluma lidmašīnas projektēšana un dinamisko svārstību slāpēšanas izvērtēšana”. Darba autors: Ņikita Gulakovs. Darba vadītājs: Dr.h.sc.ing.prof. Mārtiņš Kleinhofs
Šāda bakalaura darba galvēnais uzdēvums ir izanalizēt gaisa kuģa dinamisko svārstības. Par analizēto gaisa kuģi ir pieņemts jaunais Bombardier CS300, to pēc tām modificēsim. Tālāk darbā būs paradīti Bombardier CS300 tehniskie parametri un lidmašinas vispārējas aprakstījums, gan lidmašinas, gan ta dzinēji. Darbā tiek bija pieņemts, ka lidmašina Bombardier CS300 pieder aviokompanijai airBaltic, tādējādi būs īss aprakstījums par kompaniju, prasības priekš gaisa kuģiem un par tehnisko apkope lidostā “Rīga”. Kā bija jau minēts, šaja darba galvēnais uzdēvums ir izvertēt lidmašinas dinamiskas svārstības lidojumā laikā, tādējādi aprēķināšanas daļa galvēnokārt sastāv no lidmašinas masas aprēķinu, spārna stiprības aprēķinu un vadības virsmas aprakstījums un īpatnības.
Bakalaura darbs sastāv no: lidmašinas Bombardier CS300 un aviokompānijas airBaltic apraksta, modificēta lidmašinas masas aprēķins, spārna aprēķins, vadības sitēmas apraksts, aeroelastības apraksts un aktīvas vadības sistēmas apraksts.
Bakalaura darbs sastāv no: 80 lapaspūses, 7 tabulas, 35 attēlus, 94 formulas un 16 literatūras avotas. |
Atslēgas vārdi |
Dinamiskas svārstības ir viena no ļoti nopietnas problēmas musdienās aviācijā. Un tieši tādas lidmašinas sistēmas kā fly-by-wire un aktīvas vadības sistēma ļoti palīdzsamazināt tādas svārstības. Galvenais elements, kuru var uzlabot šādā sistēmā ir svārstībasfiksēšanas laiks. Jo atrak sistēmas var redzēt svārstības, jo atrak viņa var slāpēt tādas svārstības |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Dynamic oscillations is one of the big problems in nowadays aviation. Such systems as fly-by-wire and active control system are helping in this dynamic oscillation damping. One of the elements that can be improved in such systems is reaction speed on the oscillations. The faster system reacts on the oscillation, the faster it can damp this dynamic oscillation. |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.05.2018 08:30:53 |