Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Gaisa kuģa "CESSNA 172 N" dzinēja "Avco Lycoming 0-320-H2AD" ekspluatācijas drošuma paaugstināšana.
Nosaukums angļu valodā Improving the Service Reliability of Avco Lycoming 0-320-H2AD Engine for CESSNA 172 N Aircraft.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Māris Hauka
Recenzents Docents Ilmārs Ozoliņš
Anotācija Bakalaura darba tēma ir “gaisa kuģa “Cessna 172N” dzinēja Avco Lycoming O-320-H2AD ekspluatācijas drošuma paaugstināšana”. Darba mērķis ir veikt dzinēja modifikāciju, kas ļautu dzinējā izmantot degvielu ar zemāku oktānskaitli, saglabājot augstu ekspluatācijas drošumu. Mūsdienās arvien palielinās prasības pret degvielu radīto piesārņojumu. Šobrīd Eiropas tirgū ir pieejamas divu veidu degvielas - UL91 un UL91/96. Svina saturs šajās degvielās ir ievērojami mazāks salīdzinot ar 100LL degvielu. Darba pētījuma objekts nedrīkst tikt izmantots ar UL91 un UL91/96 degvielām. Iemesls ir nepiemēroti augstā kompresijas pakāpe. Ilgstoša šādas degvielas izmantošana var novest pie dzinēja atteices. Darbā tiek pielietota kompresijas samazināšanas metode izmainot virzuļa parametrus. Tiek pieņemts, ka kompresijas pakāpe tiks samazināta līdz UL91/96 un UL91 degvielām piemērotam lielumam. Darbā tiek pielietotas datorizētās projektēšanas, literatūras analīzes un matemātiskās apstrādes metodikas. Rezultātā tika izstrādāts jauns virzulis, kas ļaus samazināt un sasniegt vēlamo kompresijas pakāpi līdz 8:1. Darbs sastāv no 65 lapām, 4 tabulām, 26 attēliem, 69 formulām un 32 izmantotās literatūras avotiem. Bakalaura darbs sarakstīts latviešu valodā.
Atslēgas vārdi Dzinējs, degšanas process, degviela
Atslēgas vārdi angļu valodā Engine, combustion, fuel
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 28.05.2018 18:32:54