Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
Gaisa kuģa "CESSNA 172 N" dzinēja "Avco Lycoming 0-320-H2AD" ekspluatācijas drošuma paaugstināšana. |
Title in English |
Improving the Service Reliability of Avco Lycoming 0-320-H2AD Engine for CESSNA 172 N Aircraft. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Māris Hauka |
Reviewer |
Docents Ilmārs Ozoliņš |
Abstract |
Bakalaura darba tēma ir “gaisa kuģa “Cessna 172N” dzinēja Avco Lycoming O-320-H2AD ekspluatācijas drošuma paaugstināšana”. Darba mērķis ir veikt dzinēja modifikāciju, kas ļautu dzinējā izmantot degvielu ar zemāku oktānskaitli, saglabājot augstu ekspluatācijas drošumu.
Mūsdienās arvien palielinās prasības pret degvielu radīto piesārņojumu. Šobrīd Eiropas tirgū ir pieejamas divu veidu degvielas - UL91 un UL91/96. Svina saturs šajās degvielās ir ievērojami mazāks salīdzinot ar 100LL degvielu. Darba pētījuma objekts nedrīkst tikt izmantots ar UL91 un UL91/96 degvielām. Iemesls ir nepiemēroti augstā kompresijas pakāpe. Ilgstoša šādas degvielas izmantošana var novest pie dzinēja atteices.
Darbā tiek pielietota kompresijas samazināšanas metode izmainot virzuļa parametrus. Tiek pieņemts, ka kompresijas pakāpe tiks samazināta līdz UL91/96 un UL91 degvielām piemērotam lielumam.
Darbā tiek pielietotas datorizētās projektēšanas, literatūras analīzes un matemātiskās apstrādes metodikas. Rezultātā tika izstrādāts jauns virzulis, kas ļaus samazināt un sasniegt vēlamo kompresijas pakāpi līdz 8:1.
Darbs sastāv no 65 lapām, 4 tabulām, 26 attēliem, 69 formulām un 32 izmantotās literatūras avotiem. Bakalaura darbs sarakstīts latviešu valodā. |
Keywords |
Dzinējs, degšanas process, degviela |
Keywords in English |
Engine, combustion, fuel |
Language |
lv |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
28.05.2018 18:32:54 |