Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
MacPherson stabu balstiekārtas sistēmas kinemātiskā analīze. |
Nosaukums angļu valodā |
Kinematic analysis of MacPherson strut suspension system. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
Recenzents |
Jānis Vība |
Anotācija |
Dotā darba mērķis bija izpētīt svarīgākos kinemātiskos parametrus Makfersona tipa piekares sistēmai un ar to saistītos ģeometriskos lielumus, tādus kā riteņa sagāzuma leņķi un leņķisko pārvietojumu no riteņa vertikālās ass. Lai izpētītu dotos parametrus, lietota Adams/Car simulācija. Tā kā Makfersona tipa piekarei īpatnējas ģeometrijas dēļ ir būtiski trūkumi, salīdzinot ar tādām piekarēm kā divsviru piekare, tad apskatīts arī divsviru piekares matemātiskais modelis, saskaņā ar Happian-Smith et.al.(2002). Izmantojot Mathcad simulāciju, divsviru piekares ģeometrija un sagāzuma leņķis apskatīts par pamatu ņemot Happian-Smith et.al. (2002). Abu piekares sistēmu sagāzuma leņķi salīdzināti, lai noteiktu Makfersona tipa piekares sistēmas kinemātiskos trūkumus, kas ietekmē braukšanu un automobiļa vadāmību. Tad apskatītas atsevišķas konkrēto parametru optimizācijas idejas, kas publicētas pēdējos gados tādu autoru darbos kā J.Hurel et.al.(2012), S.Nasiri et.al.(2015), M.S.Fallah et.al.(2009). Papildus tam trīs būtiskākās Makfersona tipa piekares sistēmas komponentes tika uzkonstruētas Solidworks, lai ar simulāciju palīdzību labāk izprastu, kā uz šīm detaļām iedarbojas slodze, kāds ir pārvietojums slodzes iedarbības rezultātā, un kāds ir drošības koeficients. |
Atslēgas vārdi |
Makfersona piekares sistēma, riteņa sagāzuma leņkis, SolidWorks, Adams/Car, Mathcad. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
MacPherson suspension system , Camber angle ,SolidWorks , Adams/Car, Mathcad. |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2018 15:13:57 |