Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Engineering Technology , Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language MacPherson stabu balstiekārtas sistēmas kinemātiskā analīze.
Title in English Kinematic analysis of MacPherson strut suspension system.
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Marina Čerpinska
Reviewer Jānis Vība
Abstract Dotā darba mērķis bija izpētīt svarīgākos kinemātiskos parametrus Makfersona tipa piekares sistēmai un ar to saistītos ģeometriskos lielumus, tādus kā riteņa sagāzuma leņķi un leņķisko pārvietojumu no riteņa vertikālās ass. Lai izpētītu dotos parametrus, lietota Adams/Car simulācija. Tā kā Makfersona tipa piekarei īpatnējas ģeometrijas dēļ ir būtiski trūkumi, salīdzinot ar tādām piekarēm kā divsviru piekare, tad apskatīts arī divsviru piekares matemātiskais modelis, saskaņā ar Happian-Smith et.al.(2002). Izmantojot Mathcad simulāciju, divsviru piekares ģeometrija un sagāzuma leņķis apskatīts par pamatu ņemot Happian-Smith et.al. (2002). Abu piekares sistēmu sagāzuma leņķi salīdzināti, lai noteiktu Makfersona tipa piekares sistēmas kinemātiskos trūkumus, kas ietekmē braukšanu un automobiļa vadāmību. Tad apskatītas atsevišķas konkrēto parametru optimizācijas idejas, kas publicētas pēdējos gados tādu autoru darbos kā J.Hurel et.al.(2012), S.Nasiri et.al.(2015), M.S.Fallah et.al.(2009). Papildus tam trīs būtiskākās Makfersona tipa piekares sistēmas komponentes tika uzkonstruētas Solidworks, lai ar simulāciju palīdzību labāk izprastu, kā uz šīm detaļām iedarbojas slodze, kāds ir pārvietojums slodzes iedarbības rezultātā, un kāds ir drošības koeficients.
Keywords Makfersona piekares sistēma, riteņa sagāzuma leņkis, SolidWorks, Adams/Car, Mathcad.
Keywords in English MacPherson suspension system , Camber angle ,SolidWorks , Adams/Car, Mathcad.
Language eng
Year 2018
Date and time of uploading 28.05.2018 15:13:57