Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Turboventilatora dzinēju "V 2500" un "CFM 56" ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukcijas salīdzinājums un statiskās izturības izpēte.
Nosaukums angļu valodā Comparison and Static Fatigue Study for the Structure of Fan Disc and Booster Rotor Connection of V 2500 and CFM 56 Turbofans.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Ilmārs Ozoliņš
Recenzents Docents Māris Hauka
Anotācija Bakalaura darba tēma ir „Turboventilatora dzinēja „V2500” un „CFM56” ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukcijas salīdzinājums un statiskās izturības izpēte”. Darba autors: Dairis Ceriņš Darba vadītājs: docents Dr. sc. ing. Ilmārs Ozoliņš. Darba mērķis ir izpētīt dzinēju „V2500” un „CFM56” ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukciju, veikt statiskās izturības aprēķinu un meklēt konstrukcijas pilnveidošanas iespējas. Hipotēze: Veicot dzinēja „V2500” ventilatora diska un bustera rotora savienojuma izvietojuma izmaiņu, konstrukcijas statiskā izturība paaugstināsies. Galvenie informācijas ieguves avoti diploma darba izstrēdei ir pieejamie materiāli bibliotēkās, institūta un interneta resursi. Darbā sākotnēji sniegts dzinēja „V2500” un „CFM56” ventilatora diska un bustera rotora, un to savienojuma mezgla konstruktīvais salīdzinājums, kā arī slodžu noteikšana, kurām tiek pakļautas šīs konstrukcijas. Spriegumstāvokļa aprēķinam tika pakļauts dzinēja „V2500” oriģinālais ventilatora diska un bustera rotora savienojuma mezgls, kā arī tā divi modificēti konstrukcijas varianti, kuru izpildījumi bāzēti uz „CFM56” dzinēja. Nepieciešamo dzinēja konstrukcijas elementu izveidi un aprēķinus veicu „SolidWorks” datorprogrammā. Galvenais mērķis, izveidojot modificētas konstrukcijas, bija uzlabot iegūtos rezultātus. Aprēķina rezultāti apkopoti tabulās un sniegti grafiku veidā. Darba rezultāti kopumā ļauj secināt, ka, modificējot vienīgi ventilatora diska un bustera rotora savienojuma konstrukciju, jau ir iespējams nedaudz samazināt spriegumus un deformācijas, kā arī kopēju konstrukcijas masu. Papildus tam, ieviešot bustera konstrukcijā nelielas papildus izmaiņas, ir iespējams vēl vairāk samazināt spriegumu un deformāciju līmeni, un saglabāt nelielu masas samazinājumu salīdzinājumā ar oriģinālo konstrukciju. Darbs sarakstīts latviešu valodā, tā apjoms ir 69 lapaspuses. Darbā ir iekļauti 49 attēli, 8 tabulas, 9 formulas un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: dzinējs, ventilatora disks, bustera rotors, kompresors, spriegums, deformācija.
Atslēgas vārdi Dzinējs, ventilatora disks, bustera rotors, kompresors, spriegums, deformācija
Atslēgas vārdi angļu valodā Engine, fan disc, booster rotor, compressor, stress, deformation
Valoda lv
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 28.05.2018 10:34:06