Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Mainīga liekuma profila spārna projektēšana un analīze. |
Nosaukums angļu valodā |
Variable camber wing design and analysis. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Sergejs Kuzņecovs |
Recenzents |
Vitālijs Pavelko |
Anotācija |
Šajā bakalaura darbā tiks izskatīta iespēja mainīt mainīgā spārnu dizainu un analizēti mainīgā spārna analītiskie ieguvumi. Galvenais šī bakalaura darba mērķis ir parādīt, ka šādu spārnu var optimizēt, lai samazinātu gaisa pretestību visos punktos parastā lidojuma režīmā, ieskaitot pacelšanos, kruīza lidojumu, tuvošanos un nolaišanos. Sekundārais šī bakalura darba mērķis ir izveidot vislielāko pacelšanas koeficientu, izmantojot iespējamo spārnu mazāko virsmas laukumu. Proti, ja ir zināms spārnu samazinātais vilkšanas un virsmas laukums, papildus palielinātajam pacēlumam ir iespējams novērtēt arī degvielas ietaupījumu, tādējādi izveidojot vislielāko pacelšanās koeficientu. Minētie ietaupījumi būs atkarīgi no dažādiem faktoriem, tostarp masas pacelšanās, īpaša degvielas patēriņa, dzinēju skaita un lidojuma līmeņa. Ja izmaksas, kas saistītas ar šāda spārna izpēti un izstrādi, rezultētos ar ievērojamu degvielas ekonomiju, tas varētu ievērojami ietekmēt aviosabiedrību nozari. Šai bakalaura darbā ir: 61 lappuse, 36 attēli, 1 tabula, 33 formulas un 27 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Mainīgais lielums, spārnu ģeometrija, pacelšanās koeficients, vilkmes koeficients, pacelšanās attiecībā pret vilkmi, aerodinamika |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Variable camber, wing geometry, lift coefficient, drag coefficient, lift to drag ratio, aerodynamics |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.02.2018 14:36:31 |