Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums Mainīga liekuma profila spārna projektēšana un analīze.
Nosaukums angļu valodā Variable camber wing design and analysis.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Sergejs Kuzņecovs
Recenzents Vitālijs Pavelko
Anotācija Šajā bakalaura darbā tiks izskatīta iespēja mainīt mainīgā spārnu dizainu un analizēti mainīgā spārna analītiskie ieguvumi. Galvenais šī bakalaura darba mērķis ir parādīt, ka šādu spārnu var optimizēt, lai samazinātu gaisa pretestību visos punktos parastā lidojuma režīmā, ieskaitot pacelšanos, kruīza lidojumu, tuvošanos un nolaišanos. Sekundārais šī bakalura darba mērķis ir izveidot vislielāko pacelšanas koeficientu, izmantojot iespējamo spārnu mazāko virsmas laukumu. Proti, ja ir zināms spārnu samazinātais vilkšanas un virsmas laukums, papildus palielinātajam pacēlumam ir iespējams novērtēt arī degvielas ietaupījumu, tādējādi izveidojot vislielāko pacelšanās koeficientu. Minētie ietaupījumi būs atkarīgi no dažādiem faktoriem, tostarp masas pacelšanās, īpaša degvielas patēriņa, dzinēju skaita un lidojuma līmeņa. Ja izmaksas, kas saistītas ar šāda spārna izpēti un izstrādi, rezultētos ar ievērojamu degvielas ekonomiju, tas varētu ievērojami ietekmēt aviosabiedrību nozari. Šai bakalaura darbā ir: 61 lappuse, 36 attēli, 1 tabula, 33 formulas un 27 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi Mainīgais lielums, spārnu ģeometrija, pacelšanās koeficients, vilkmes koeficients, pacelšanās attiecībā pret vilkmi, aerodinamika
Atslēgas vārdi angļu valodā Variable camber, wing geometry, lift coefficient, drag coefficient, lift to drag ratio, aerodynamics
Valoda eng
Gads 2018
Darba augšupielādes datums un laiks 05.02.2018 14:36:31