Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Aviation Transport |
Title in original language |
Mainīga liekuma profila spārna projektēšana un analīze. |
Title in English |
Variable camber wing design and analysis. |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Sergejs Kuzņecovs |
Reviewer |
Vitālijs Pavelko |
Abstract |
Šajā bakalaura darbā tiks izskatīta iespēja mainīt mainīgā spārnu dizainu un analizēti mainīgā spārna analītiskie ieguvumi. Galvenais šī bakalaura darba mērķis ir parādīt, ka šādu spārnu var optimizēt, lai samazinātu gaisa pretestību visos punktos parastā lidojuma režīmā, ieskaitot pacelšanos, kruīza lidojumu, tuvošanos un nolaišanos. Sekundārais šī bakalura darba mērķis ir izveidot vislielāko pacelšanas koeficientu, izmantojot iespējamo spārnu mazāko virsmas laukumu. Proti, ja ir zināms spārnu samazinātais vilkšanas un virsmas laukums, papildus palielinātajam pacēlumam ir iespējams novērtēt arī degvielas ietaupījumu, tādējādi izveidojot vislielāko pacelšanās koeficientu. Minētie ietaupījumi būs atkarīgi no dažādiem faktoriem, tostarp masas pacelšanās, īpaša degvielas patēriņa, dzinēju skaita un lidojuma līmeņa. Ja izmaksas, kas saistītas ar šāda spārna izpēti un izstrādi, rezultētos ar ievērojamu degvielas ekonomiju, tas varētu ievērojami ietekmēt aviosabiedrību nozari. Šai bakalaura darbā ir: 61 lappuse, 36 attēli, 1 tabula, 33 formulas un 27 literatūras avoti. |
Keywords |
Mainīgais lielums, spārnu ģeometrija, pacelšanās koeficients, vilkmes koeficients, pacelšanās attiecībā pret vilkmi, aerodinamika |
Keywords in English |
Variable camber, wing geometry, lift coefficient, drag coefficient, lift to drag ratio, aerodynamics |
Language |
eng |
Year |
2018 |
Date and time of uploading |
05.02.2018 14:36:31 |