Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
Nosaukums |
Dzinēja klaņa stiprības analīze un projektēšana. |
Nosaukums angļu valodā |
Strength analysis and design of connecting rod engine. |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Vitālijs Beresņevičs |
Recenzents |
Edgars Kovals |
Anotācija |
Darbs veidots kā nobeiguma darbs maģistra akadēmiskajām studijām RTU Mehānikas institūta Mašīnzinību, transporta un aeronautikas fakultātē.
Darbs veltīts dzinēja klaņa stiprības analīzei un projektēšanai. Klaņus plaši pielieto dažāda veida iekšdedzes dzinējos. Klaņa darbības funkcija ir saistīta ar slodzes pārnēsāšanu no virzuļa uz kloķvārpstu. Virzuļa turp-atpakaļ kustība ar klani transformējas uz kloķvārpstas rotācijas kustību. Turklāt, klanis ir pakļauts ievērojamu spriegumu iedarbībai no aksiālām un lieces slodzēm, kas ģenerējas dzinēja ekspluatācijas laikā.
Šajā darbā izpildīta dīzeļdzinēja klaņa detalizēta slodžu analīze. Tika analizēti klaņa materiāla dažādi varianti – sakausējumi 42crmo4, 43crmo4, 44csr4, C-70, EN-8D, SAE1141 (tērauda sakausējumi) un T6-2024, T651-7075 (alumīnija sakausējumi). Izmantojot datora modelēšanu ar programmu ANSYS, tika noteiktas klaņa zonas ar maksimālu spriegumu un salīdzināti klaņa konstrukciju varianti no dažādiem materiāliem. Tika parādīts, ka maksimālie spriegumi darbojas tapas un klaņa savienojumā, ka arī klaņa gultņa mezglā. Modelēšanas rezultāti tika izmantoti klaņa konstrukciju modificēšanai.
Darba apjoms 63 lpp. teksta, 37 attēli, 12 tabulas. Izmantoti 47 informācijas avoti. |
Atslēgas vārdi |
klanis, dzinējs, stiprības analīze, projektēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
connecting rod, engine, strength analysis, design |
Valoda |
eng |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
16.01.2018 11:17:10 |