Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Arhitektūra |
Nosaukums |
Vides reklāma - būtisks mūsdienu pilsētvides komponents |
Nosaukums angļu valodā |
Outdoor Advertising as an Essential Component of the Contemporary Urban Environment |
Struktūrvienība |
01T00 Arhitektūras un dizaina institūts |
Darba vadītājs |
R. Čaupale |
Recenzents |
Dokt. I.Miķelsone |
Anotācija |
Tāpat kā arhitektūra, arī reklāma kopš seniem laikiem bijusi klātesoša cilvēka apdzīvotajā vidē. Civilizācijai attīstoties, līdztekus attīstījusies arī reklāmas nozare. Mūsdienās vides reklāma ir neatņemama pilsētvides dinamiskā tēla sastāvdaļa, kas raksturo pasaulē pazīstamas vietzīmes, piemēram, Taimskvēru Ņujorkā. Neskatoties uz to, vides reklāmas piesātinājums pilsētvidē rada arī problēmas: komercializē publisko telpu un būtiski vairo vizuālo piesārņojumu.
Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras fakultātes 4. kursa studenta Jurģa Volodina bakalaura darbā “Vides reklāma – būtisks mūsdienu pilsētvides komponents” apkopota informācija par vizuālās informācijas ietekmi uz cilvēku un par vides reklāmas ietekmi uz pilsētas ainavu, pētīti un vērtēti ar vides reklāmu saistītie noteikumi un pētīta vides reklāma Merķeļa ielā.
Darba mērķis ir analizēt vides reklāmu Rīgā un noteikt tās ietekmes uz pilsētvidi pozitīvos un negatīvos aspektus. Mērķa sasniegšanai apkopota informācija, salīdzināti citu pilsētu piemēri, veidotas ilustratīvas fotomanipulācijas, veikta vides reklāmas fotofiksācija, iegūtie dati apkopoti kartēs.
Bakalaura darba apjoms ir 42 lappuses, tajā iekļauti 30 attēli un 3 tabulas. Darbā izmantoti 43 avoti, tam ir 1 pielikums. |
Atslēgas vārdi |
pilsētvide, vizuālā informācija, vides reklāma, vizuālais piesārņojums |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
urban environment, visual information, outdoor advertising, visual pollution |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
15.01.2018 23:46:57 |