Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Architecture
Title in original language Vides reklāma - būtisks mūsdienu pilsētvides komponents
Title in English Outdoor Advertising as an Essential Component of the Contemporary Urban Environment
Department Institute of Arhitecture and Design
Scientific advisor R. Čaupale
Reviewer Dokt. I.Miķelsone
Abstract Tāpat kā arhitektūra, arī reklāma kopš seniem laikiem bijusi klātesoša cilvēka apdzīvotajā vidē. Civilizācijai attīstoties, līdztekus attīstījusies arī reklāmas nozare. Mūsdienās vides reklāma ir neatņemama pilsētvides dinamiskā tēla sastāvdaļa, kas raksturo pasaulē pazīstamas vietzīmes, piemēram, Taimskvēru Ņujorkā. Neskatoties uz to, vides reklāmas piesātinājums pilsētvidē rada arī problēmas: komercializē publisko telpu un būtiski vairo vizuālo piesārņojumu. Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras fakultātes 4. kursa studenta Jurģa Volodina bakalaura darbā “Vides reklāma – būtisks mūsdienu pilsētvides komponents” apkopota informācija par vizuālās informācijas ietekmi uz cilvēku un par vides reklāmas ietekmi uz pilsētas ainavu, pētīti un vērtēti ar vides reklāmu saistītie noteikumi un pētīta vides reklāma Merķeļa ielā. Darba mērķis ir analizēt vides reklāmu Rīgā un noteikt tās ietekmes uz pilsētvidi pozitīvos un negatīvos aspektus. Mērķa sasniegšanai apkopota informācija, salīdzināti citu pilsētu piemēri, veidotas ilustratīvas fotomanipulācijas, veikta vides reklāmas fotofiksācija, iegūtie dati apkopoti kartēs.
 Bakalaura darba apjoms ir 42 lappuses, tajā iekļauti 30 attēli un 3 tabulas. Darbā izmantoti 43 avoti, tam ir 1 pielikums.
Keywords pilsētvide, vizuālā informācija, vides reklāma, vizuālais piesārņojums
Keywords in English urban environment, visual information, outdoor advertising, visual pollution
Language lv
Year 2018
Date and time of uploading 15.01.2018 23:46:57