Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Dzelzceļa transports |
Nosaukums |
Dīzeļlokomotīvju vilces aprēķinu analītiskas metodes izpēte un programmatūras izstrāde |
Nosaukums angļu valodā |
Research of analytical method and software development for diesel locomotive train performance calculations |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Mihails Gorobecs |
Recenzents |
RTU Transporta insitūtā docents, SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" direktors Jānis Eiduks |
Anotācija |
Diplomdarba tēma „"Dīzeļlokomotīvju vilces aprēķinu analītiskas metodes izpēte un programmatūras izstrādē". Galvenais mērķis ir analizēt zinātnisko literatūru un avotus par vilces aprēķina tēmu, noskaidrot nepieciešamo minimumu formulu kopās, lai noteiktu aprēķinu un sākotnējos datus, kā arī izveidot programmatūras vadības algoritmu.
Vilces aprēķins ir viena no svarīgākajām vilcienu kustības organizācijas sastāvdaļām, lokomatīvju ekspluatācijas, ritošā sastāva un dzelzceļa projektēšana. Aprēķina gaitā tiek atrisinātas problēmas, lai noteiktu visus spēkus, kas darbojas vilcienā un kā vilciens pārvietojas šo spēku darbības rezultātā.
Vilces aprēķina klasiskā metode ir tieši saistīta ar grafisko metodi. Sākumā tiek savākti dati un to analītiskais aprēķins, izmantojot dažādus mainīgos lielumus. Tālāk, pamatojoties uz iegūtajiem datiem, tiek veidoti dažādi grafiki (palēninošo spēku diagramma pēkšņa bremzēšanas gadījumā, grafiskā integrācija bremzēšanas problēmas risināšanai, ātruma un laika līkne). Šādu metožu izmantošana aizņem daudz laika, tādēļ tieši analītiskā metode palīdz paātrināt vilces aprēķina procesu, kas novērš grafisko integrāciju. |
Atslēgas vārdi |
vilces aprēķins, dīzeļlokomotīve |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
traction calculations, diesel locomotive |
Valoda |
lv |
Gads |
2018 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
12.01.2018 12:32:59 |