Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums "Pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde"
Nosaukums angļu valodā "Development of growth strategy for an enterprise in the passenger airline industry"
Struktūrvienība 22700 Uzņēmējdarbības inženierijas un vadības institūts
Darba vadītājs Andersone Ieva
Recenzents Zenčaka Andra, Mg.oec., IEVF doktorante
Anotācija Naļimova M. Pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde: Maģistra darbs/ M.Naļimova, I.Andersone.- Rīga: RTU, IUV katedra, maģistra profesionālā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 2017. -101 lpp. Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 101 lpp., tajā iekļauti 24 attēli, 20 tabulas, 6 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 2 avoti latviešu, 64 angļu un 12 krievu valodā. Darbam pievienoti 10 pielikumi. Analītiskajā daļā tika veiktas tūrisma un ceļošanas nozares analīze un pasaules aviopārvadājumu nozares dinamikas izpēte. Pasaules aviopārvadājumu nozares analīze ietver sevī gan kravas, gan pasažieru aviopārvadājumu apjomu pamattendences izpēti. Lietišķajā pētījuma daļā tika izpētīta informācija par stratēģiskās vadīšanas procesu, uzņēmuma darbības novērtēšanas metodēm un iespējamām uzņēmuma attīstības stratēģijām. Uz teorētiskā pamata tika veikta Norvēģijas pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma stratēģiskās pozīcijas novērtēšana. Pētījuma aprēķinu daļā tika veikta Norvēģijas pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma stratēģisko alternatīvu izpēte ar mērķi noteikt attīstības stratēģiju, kā arī izvēlētās attīstības stratēģijai tika sniegts ekonomiski pamatots novērtējums. Darba izstrādes gaitā tika veikti vairāki svarīgi secinājumi. Pirmkārt, gan starptautisko tūristu skaitam, gan pasažieru aviopārvadājumiem ir konstatēta pieauguma tendence, ko rada ceļotāju gaisa transporta izvēle kā ceļošanas veidam. Otrkārt, ir secināts, ka analizētais uzņēmums Norwegian Air darbojas pievilcīgā industrijā un ieņem konkurētspējīgu pozīciju tirgū pateicoties savām konkurences priekšrocībām. Taču konkurētspējīgas pozīcijas saglabāšanai un nostiprināšanai par vispiemērotāko attīstības stratēģiju tika izvēlēta tirgus attīstības stratēģija. Balstoties uz secinājumiem, uzņēmumam ir ieteicams paplašināt savu darbību Āzijas reģionā, kur potenciālo pasažieru skaits ir vislielākais.
Atslēgas vārdi attīstības stratēģija, avioindustrija, stratēģiskā vadīšana, tirgus attīstība
Atslēgas vārdi angļu valodā growth strategy, airline industry, strategic management, tirgus development
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 20.12.2017 17:10:05