Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language "Pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde"
Title in English "Development of growth strategy for an enterprise in the passenger airline industry"
Department Institute of Business Engineering and Management
Scientific advisor Andersone Ieva
Reviewer Zenčaka Andra, Mg.oec., IEVF doktorante
Abstract Naļimova M. Pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrāde: Maģistra darbs/ M.Naļimova, I.Andersone.- Rīga: RTU, IUV katedra, maģistra profesionālā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 2017. -101 lpp. Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 101 lpp., tajā iekļauti 24 attēli, 20 tabulas, 6 formulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 2 avoti latviešu, 64 angļu un 12 krievu valodā. Darbam pievienoti 10 pielikumi. Analītiskajā daļā tika veiktas tūrisma un ceļošanas nozares analīze un pasaules aviopārvadājumu nozares dinamikas izpēte. Pasaules aviopārvadājumu nozares analīze ietver sevī gan kravas, gan pasažieru aviopārvadājumu apjomu pamattendences izpēti. Lietišķajā pētījuma daļā tika izpētīta informācija par stratēģiskās vadīšanas procesu, uzņēmuma darbības novērtēšanas metodēm un iespējamām uzņēmuma attīstības stratēģijām. Uz teorētiskā pamata tika veikta Norvēģijas pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma stratēģiskās pozīcijas novērtēšana. Pētījuma aprēķinu daļā tika veikta Norvēģijas pasažieru aviopārvadājumu nozares uzņēmuma stratēģisko alternatīvu izpēte ar mērķi noteikt attīstības stratēģiju, kā arī izvēlētās attīstības stratēģijai tika sniegts ekonomiski pamatots novērtējums. Darba izstrādes gaitā tika veikti vairāki svarīgi secinājumi. Pirmkārt, gan starptautisko tūristu skaitam, gan pasažieru aviopārvadājumiem ir konstatēta pieauguma tendence, ko rada ceļotāju gaisa transporta izvēle kā ceļošanas veidam. Otrkārt, ir secināts, ka analizētais uzņēmums Norwegian Air darbojas pievilcīgā industrijā un ieņem konkurētspējīgu pozīciju tirgū pateicoties savām konkurences priekšrocībām. Taču konkurētspējīgas pozīcijas saglabāšanai un nostiprināšanai par vispiemērotāko attīstības stratēģiju tika izvēlēta tirgus attīstības stratēģija. Balstoties uz secinājumiem, uzņēmumam ir ieteicams paplašināt savu darbību Āzijas reģionā, kur potenciālo pasažieru skaits ir vislielākais.
Keywords attīstības stratēģija, avioindustrija, stratēģiskā vadīšana, tirgus attīstība
Keywords in English growth strategy, airline industry, strategic management, tirgus development
Language lv
Year 2017
Date and time of uploading 20.12.2017 17:10:05