Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums “Tri-lobed“ caurumu konfigurācijas ietekme uz turbīnu lāpstiņas dzesēšanas efektivitāti.
Nosaukums angļu valodā Influence of the Configuration of “Tri-Lobed” Holes on the Efficiency of Turbine Blade Cooling.
Autors Dmitrijs Matvejevs
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Ilmārs Ozoliņš
Recenzents Vitālijs Pavelko
Anotācija Bakalaura darba tēma ir „”Tri-lobed” caurumu konfigurācijas ietekme uz turbīnu lāpstiņas dzesēšanas efektivitāti”. Darba autors: D.Matvejevs. Darba vadītājs: Dr.sc.ing., docents I.Ozoliņš. Diploma darba ietvaros tiek aplūkoti un atrisināti plēves dzesēšanas pamat principi un projektēšanas iespējas uz augstspiediena turbīnas lāpstiņas profila daļās. Plēves dzesēšanas tehnoloģija ir viena no salīdzinoši vieglākam arējā turbīnu lāpstiņām dzesēšanas metodēm. Vairāki pētījumi ir veikti šajā jomā, lai optimizētu veiktspēju gāzturbīnu dzinēja. Darba galvenais mērķis ir aprēķināt gāzturbīnu dzinēja turbīnas darba lāpstiņas aerodinamiski profilētās daļas termisko izturību. Šajā diploma darba tika izmantoti jaunāki tendences anti virpuļu caurumi, lai izpētīt un saprast problēmu virpuļa izplūšanas robežu, kā arī slāņa dzesēšanas veidošanas caurumu kanālos. Plēves dzesēšanas paņēmiena tips tiek izmantots ar “tri-lobed” caurumu formu. Aprēķini ar cerībām samazināt virpuļu intensitātes klātbūtnes no cilpas, katrā pusē caurums. Skaitliskās simulācijas ir veiktas uz plēves taisnas dzesēšanas kanāliem pie 60 grādiem (bez jebkāda izplešanās), un, salīdzinot ar cilindriskās caurumu dažādos izpūšanas koeficientiem no 0,8 līdz 1,4. “Rans” vidējais lielums (Reynolds-averaged Navier–Stokes) turbulences modelis (ANSYS Transition SST) tika izmantots prieks aprēķiniem un risinājumiem. Galvenie informācijas avoti ir mācību līdzekļi no doktorantiem un profesoriem, kuri veica eksperimentus un laboratorijas darbus reālos apstākļos, kā arī tehniskā literatūra un dzinēja tehniskie apraksti. Turbīnas darba lāpstiņas modelis tika projicēts pēc reāla parauga. Aprēķinu realizācijai tika lietots ANSYS, SolidWork un AUTOCAD datorprogrammas. Balsoties uz iegūtiem rezultātiem tika iegūti jaunās formas caurumi, kas izrāda lielāku plēves dzesēšanas efektivitāti noteiktos izpūšanas attiecības. Darba apjoms 66.lpp., 6.tabulas, 64. attēli, 48. formulas un 1. pielikums. Atslēgvārdi: Gāzturbīnas dzinēja dzesēšana, plēves dzesēšana, turbīnu lāpstiņas,
Atslēgas vārdi Gāzturbīnas dzinēja dzesēšana, plēves dzesēšana, turbīnu lāpstiņas
Atslēgas vārdi angļu valodā turbine engine, turbine blades, film cooling, anti-vortex, external cooling techniques
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 05.06.2017 09:14:47