Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Aviation Transport
Title in original language “Tri-lobed“ caurumu konfigurācijas ietekme uz turbīnu lāpstiņas dzesēšanas efektivitāti.
Title in English Influence of the Configuration of “Tri-Lobed” Holes on the Efficiency of Turbine Blade Cooling.
Department
Scientific advisor Ilmārs Ozoliņš
Reviewer Vitālijs Pavelko
Abstract Bakalaura darba tēma ir „”Tri-lobed” caurumu konfigurācijas ietekme uz turbīnu lāpstiņas dzesēšanas efektivitāti”. Darba autors: D.Matvejevs. Darba vadītājs: Dr.sc.ing., docents I.Ozoliņš. Diploma darba ietvaros tiek aplūkoti un atrisināti plēves dzesēšanas pamat principi un projektēšanas iespējas uz augstspiediena turbīnas lāpstiņas profila daļās. Plēves dzesēšanas tehnoloģija ir viena no salīdzinoši vieglākam arējā turbīnu lāpstiņām dzesēšanas metodēm. Vairāki pētījumi ir veikti šajā jomā, lai optimizētu veiktspēju gāzturbīnu dzinēja. Darba galvenais mērķis ir aprēķināt gāzturbīnu dzinēja turbīnas darba lāpstiņas aerodinamiski profilētās daļas termisko izturību. Šajā diploma darba tika izmantoti jaunāki tendences anti virpuļu caurumi, lai izpētīt un saprast problēmu virpuļa izplūšanas robežu, kā arī slāņa dzesēšanas veidošanas caurumu kanālos. Plēves dzesēšanas paņēmiena tips tiek izmantots ar “tri-lobed” caurumu formu. Aprēķini ar cerībām samazināt virpuļu intensitātes klātbūtnes no cilpas, katrā pusē caurums. Skaitliskās simulācijas ir veiktas uz plēves taisnas dzesēšanas kanāliem pie 60 grādiem (bez jebkāda izplešanās), un, salīdzinot ar cilindriskās caurumu dažādos izpūšanas koeficientiem no 0,8 līdz 1,4. “Rans” vidējais lielums (Reynolds-averaged Navier–Stokes) turbulences modelis (ANSYS Transition SST) tika izmantots prieks aprēķiniem un risinājumiem. Galvenie informācijas avoti ir mācību līdzekļi no doktorantiem un profesoriem, kuri veica eksperimentus un laboratorijas darbus reālos apstākļos, kā arī tehniskā literatūra un dzinēja tehniskie apraksti. Turbīnas darba lāpstiņas modelis tika projicēts pēc reāla parauga. Aprēķinu realizācijai tika lietots ANSYS, SolidWork un AUTOCAD datorprogrammas. Balsoties uz iegūtiem rezultātiem tika iegūti jaunās formas caurumi, kas izrāda lielāku plēves dzesēšanas efektivitāti noteiktos izpūšanas attiecības. Darba apjoms 66.lpp., 6.tabulas, 64. attēli, 48. formulas un 1. pielikums. Atslēgvārdi: Gāzturbīnas dzinēja dzesēšana, plēves dzesēšana, turbīnu lāpstiņas,
Keywords Gāzturbīnas dzinēja dzesēšana, plēves dzesēšana, turbīnu lāpstiņas
Keywords in English turbine engine, turbine blades, film cooling, anti-vortex, external cooling techniques
Language lv
Year 2017
Date and time of uploading 05.06.2017 09:14:47