Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģija
Nosaukums Mākslīgo neironu tīklu izmantošana aģentu kontrolei dinamiskajās spēlēs
Nosaukums angļu valodā Using Artificial Neural Networks for Agent Control in Dynamic Games
Struktūrvienība 12100 Informācijas tehnoloģijas institūts
Darba vadītājs Dr. sc. ing. Jurijs Čižovs
Recenzents Dr. sc. ing. Sigita Misiņa
Anotācija Mākslīgo neironu tīklu izmantošana kļūst aizvien populārāka pateicoties tehnoloģiju attīstībai un jaunu mašīnapmācības bibliotēku pieejamībai. Bakalaura darbā tika salīdzināta 3 dažādu neironu tīklu darbība, spēlējot 2 dinamiskās spēles, kontrolējot spēļu aģentus. Lai labāk izprastu neironu tīklu darbību, šī bakalaura darba ietvaros tika apskatīti mākslīgo neironu tīklu pamati un neironu tīklu zināmākie izmantošanas gadījumi video spēļu izstrādē. Pētījuma ietvaros tika veikta trīs mākslīgo neironu tīklu implementācija divās dinamiskajās spēlēs: “Super Mario Bros” un “Tiny Toon Adventures”. Tika salīdzināts šo tīklu apmācības progress un apmācīto modeļu panākumi spēles vidē. Apskatītie mākslīgie neironu tīkli: konvolucionālais tīkls “Alexnet”, cieši savienotais tīkls un modificēts Alexnet tīkls. Eksperimentu norise notika šo spēļu vidēs, ļaujot apmācītajiem mākslīgo neironu tīklu modeļiem tiekties izpildīt spēles mērķi. Spēļu testa vides tika darbinātas ar emulatora “FCEUX” palīdzību , kas ļāva uzstādīt testa vides noteikumus un fiksēt rezultātus. Testos labāko un stabilāko rezultātu uzrādīja konvolucionālais tīkls “Alexnet”. Abi pārējie mākslīgie neironu tīkli uzrādīja sliktākus rezultātus gan apmācības progresā, gan spēļu testa vidē. Darba apjoms - 59. lpp., 8 tabulas, 27 attēli un 9 pielikumi.
Atslēgas vārdi Mākslīgie neironu tīkli, aģenti, mākslīgo neironu tīklu apmācība
Atslēgas vārdi angļu valodā Artificial neural networks, agents, artificial neural network learning
Valoda lv
Gads 2017
Darba augšupielādes datums un laiks 04.06.2017 22:19:06