Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
Nosaukums |
"Jauna produkta ieviešana uzņēmumā AS Energofirma "Jauda" |
Nosaukums angļu valodā |
"New Product Launch for JSC Jauda" |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Aigars Laizāns |
Recenzents |
Modris Ozoliņš, docents (prakt.), Dipl.ing., MBA, SPN |
Anotācija |
Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 93 lpp., tajā iekļauti 16 attēli un 30 tabulas. Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti: 26 avoti latviešu, 13 avoti krievu valodā. Darbam ir pievienots 1 pielikums.
Darba mērķis ir izstrādāt plānu jauna produkta ražošanas uzsākšanai uzņēmumā A/S
Enerogirma “JAUDA” un virzīšanai Somijas tirgū.
Pirmajā darba daļā darba autors analizēja teorētiķu paustās atziņas par jaunu produktu
ieviešanas procesu, produkta novitāti un eksporta stratēģijas izstrādi.
Otrajā darba daļā darba autors veica nozares analīzi kurā darbojas uzņēmums A/S
Energofirma “JAUDA”, kā arī pētīja un analizēja uzņēmuma saimniecisko darbību. Darba
analītiskā daļa ietver arī potenciālo noieta tirgu (Somija) un konkurentu analīzi.
Trešajā darba daļā autors autors izstrādāja jauna produkta ieviešanas plānu un sniedza
ieteikumus par tālākām attīstības perspektīvām pēc jaunā produkta ieviešanas un veicamo
mārketinga pasākumu plānu pārdošanas veicināšanai.
Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi:
Secinājumi:
1. Latvijā mums ir viens elekrotīkls – A/S Sadales Tīkls, Somijā ir 84 šādas
organizācijas. Tā kā uzņēmums A/S Energofirma “JAUDA” ir dibināts 1961. gadā,
Somijas elektrotīkli varētu novertēt arī uzņēmuma pieredzi.
2. Darba autors secināja, ka iepirkt atsevišķi korpusu un veikt iekārtas monāžu savā cehā
uzņēmumam A/S Energofirma “JAUDA” ir izdevīgāk (pašizmaksas starpība ir 8.16
EUR/vien.).
Priekšlikumi:
1. Izmantot Mašīnbūves un Metālapstrādes Rūpniecības asociācijas organizētos
izbraukumus uz specializētām izstādēm, kuru ietvaros ir iespējams veiksmīgi
nodibināt kontaktus ar tirdzniecības starpniekiem un sadarbības partneriem.
2. Veikt poliestera korpusu iepirkumu pirmos 2-3 gadus, kāmēr produkts sasniegs stabīlu
pieprasījumu. Tas ir izdevigāk uzņēmumam, jo var piedāvāt zemāku cenu un ir
mazāks risks pazaudēt ieguldīto naudu ražošanas procesos.
3. Izmantot “iefiltrēšanas” metodi, kurai raksturīga zema izstrādājuma sākuma cena, ar
mērķi pakāpeniski to palielināt. Ar šīs metodes palīdzību uzņēmums var iepazīstināt
mērķauditoriju ar savu produkciju un firmas zīmolu kā tādu. |
Atslēgas vārdi |
ieviešana, jauns produkts, pieprasījums |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
implementation, new product, demand |
Valoda |
lv |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
30.05.2017 22:03:21 |