Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
Nosaukums |
Apmācošās datorspēles |
Nosaukums angļu valodā |
Computer games for teaching and learning |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Larisa Zaiceva |
Recenzents |
Māris Darģis |
Anotācija |
This bachelor thesis researches the possibility to use video games as a teaching tool in schools and universities, allowing for more interactive and hands-on learning process. The theoretical part contains information about suitable video game genres, examples of existing educational video games and research data about recent trends in virtual and augmented reality. The practical part shows process of implementation of an educational video game using Unity for studies of basics of artificial intelligence. It contains full documentation of the requirements, code (in appendices) and user manual.
This bachelor thesis contains 57 pages, 17 images, 4 tables, 64 reference sources and 5 appendices. |
Atslēgas vārdi |
COMPUTER GAME, TEACHING, VIRTUAL REALITY, AUGMENTED REALITY, STRATEGY, SIMULATION, ARTIFICIAL INTELLIGENCE, UNITY |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
DATORSPĒLE, APMĀCĪŠANA, VIRTUĀLĀ REALITĀTE, PAPLAŠINĀTĀ REALITĀTI, STRATĒĢIJA, SIMULĀCIJA, MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, UNITY |
Valoda |
eng |
Gads |
2017 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2017 12:02:45 |