Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Starptautisko ekonomisko sakaru organizēšana un vadīšana |
Nosaukums |
“Franšīze kā Latvijas veselīgas ēšanas restorānu attīstības stratēģija ārvalstu tirgos” |
Nosaukums angļu valodā |
“Franchising as a foreign market entry strategy for Latvian health food restaurants” |
Struktūrvienība |
22314 Starptautisko ekonomisko sakaru, transporta ekonomikas un loģistikas katedra |
Darba vadītājs |
V. Ozoliņa |
Recenzents |
Asoc.prof. I.Jurgelāne |
Anotācija |
Maģistra darbu „Franšīze kā Latvijas veselīgas ēšanas restorānu attīstības stratēģija ārvalstu tirgos” maģistra grāda starptautisko ekonomisko sakaru vadīšanā iegūšanai ir izstrādājusi studējošā Dace Kalniņa.
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt tirgus situācijai un pieprasījumam atbilstošu rīcības plānu starptautiskās franšīzes izveidei veselīgas ēšanas restorānam, balstoties uz konkrētu tirgu analīzes rezultātiem.
Maģistra darba pirmajā nodaļā tiek veikta franšīzes teorētisko aspektu analīze, franšīze tiek salīdzināta ar citiem starptautiskās attīstības veidiem, analizēts franšīzes jēdziens un veidi, kā arī tās priekšrocības un trūkumi, darbības uzsākšana un attīstība. Tāpat tiek pētīts starptautiskās franšīzes tiesiskais regulējums un franšīze ēdināšanas nozarē.
Otrajā nodaļā tiek veikta pārtikas nozares tendenču un mērķa tirgu analīze, kur tiek izvērtēts Lielbritānijas un Vācijas tirgus kā potenciālais mērķa tirgus Latvijas veselīgas ēšanas restorānu attīstībai izmantojot starptautisko franšīzi.
Trešajā nodaļā tiek novērtētas Latvijas veselīgas ēšanas restorānu attīstības iespējas ārvalstīs izmantojot franšīzes modeli, izvēloties piemērotāko restorānu šim attīstības veidam. Balstoties uz izdarīto analīzi, izstrādāts tirgus situācijai piemērots franšīzes sistēmas izveides plāns restorānam un novērtēti ieguvumi no tā, kā arī uz restorānu ķēdes “Raw Garden” piemēra vērtēta iespēja izveidot franšīzes sistēmu veiksmīgai ārvalstu tirgu apgūšanai.
Maģistra darba apjoms ir 103 lpp., kur ir iekļautas 19 tabulas, 21 attēli, 5 pielikumi uz 10 lpp. un 83 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Maģistra darbs sastāv no trīs nodaļām – teorētiskās, analītiskās, praktiskā pētījuma daļas |
Atslēgas vārdi |
franšīze, attīstības stratēģija, ēdināšanas pakalpojumi, pārtikas nozares tendences, ārvalstu tirgi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
franchising, development strategy, catering services, food industry trends, foreign markets |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
14.12.2016 13:37:27 |