Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Aerobusa A320 fizelāžas priekšējās daļas dažādu kompozītmateriālu izpēte |
Nosaukums angļu valodā |
Crash Analysis and impact report on fuselage of Airbus 320 using composite combinations |
Struktūrvienība |
25100 Aeronautikas institūts |
Darba vadītājs |
Vitālijs Pavelko |
Recenzents |
Māris Hauka |
Anotācija |
Darbā apakatīts detaļas par kompozītu izmantošanu pasažieru lidmašīnas, kas veica revolūciju, projektējot lidaparātu. Pēc kompozītu iepazīšanās kā konstrukcijas materiālu, , gaisakuģu svars ir samazināts, kas veicina daudz lidaparātu veiktspēju. Kompozītu konstrukcijas tiek izgatavotas no audumu, šķiedras, putu un savienoеы ar šūnveidīgā materiāla matricas vai sveķu sistēmг. Šīs disertācijas darba galvenais mērķis ir veikt analīzi par A320 fizelāžas priekšējas daļas sadursmes bojājumu un stiprības novērtēšanuatkarībā no kompozītmateriāla sastāvu (Kevlar-aluminija sakausējums & stiklaplasts - aluminija sakausējums). Tika simulēti sadursmes dinamiskie spriegumi un deformācijās. Šim nolūkam izmantota komerciāli pieejama 3D galīgu elementu programmatūra ANSYS-Classic, apvienotā ar nelineāru ortotropiska materiāla modeli. Galigi, dinamiskās stiprības novērtēšana izpildīta, izmantojot Von Mizes kritēriju, kā arī robeža pārvietojumus. |
Atslēgas vārdi |
kompozītu (Kevlar-aluminija sakausējums & stiklaplasts - aluminija sakausējums) deformācijās |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Composites Impact Deformation Equivalent Stress Strain Glass fibre-Aluminium Alloy Kevlar Fibre-Aluminium Alloy Explicit analysis |
Valoda |
eng |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.05.2016 19:27:38 |