Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
Nosaukums |
"Stratēģiskā vadīšana kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībās " |
Nosaukums angļu valodā |
"Strategic Management at Public Companies in the Cultural Sector" |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Konstantins Didenko |
Recenzents |
Jānis Ķipsna, profesors, Dr.oec. |
Anotācija |
Lai veicinātu publiskās personas kapitālsabiedrību efektīvu pārvaldību un resursu racionālu un ekonomisku izmantošanu, tika izstrādāts un 2015. gadā stājās spēka “Publiskās personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likums”, kas nosaka ka valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām ir jāveido vidējā termiņa stratēģija. Līdz ar to ir aktualizējies jautājums par kultūras nozares valsts kapitālsabiedrību darbības stratēģisko plānošanu un to stratēģisko vadīšanu.
Maģistra darba pētījuma objekts ir kultūras nozares valsts kapitālsabiedrības. Pētījuma priekšmets – stratēģiskā vadīšana.
Darba autors izvirza hipotēzi, ka kultūras nozares valsts kapitālsabiedrību darbības stratēģiskais mērķis ir publiskās vērtības – mākslas darba radīšana, tomēr to stratēģiskajā vadīšanā var un vajag izmantot biznesa stratēģijas un stratēģiskos rīkus.
Maģistra darba mērķis ir izveidot stratēģiskās vadīšanas modeli kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībām.
Pētījumā stratēģiskā vadīšana tiek aplūkota vadoties no pieejas, ka tā sastāv no diviem savstarpēji saistītiem lielumiem – stratēģijas procesa un stratēģijas satura. Uz šīs bāzes autors ir izveidojis stratēģiskās vadīšanas modeli kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībām. Šis modelis ir darba pirmā novitāte. Izmantojot literatūras kontentanalīzi un ekspertu metodi (intervijas ar kultūras nozares kapitālsabiedrību vadītājiem) ir modificēta Boina un Volkera (Boyne and Walker) divu dimensiju stratēģijas satura matrica un izveidota stratēģijas satura klasifikācijas shēma kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībām. Šī ir darba otrā novitāte.
Pētījuma gaitā tika izmantotas sekojošas metodes: (a) stratēģiskās vadīšanas literatūras kontentanalīze, (b) kultūras menedžmenta literatūras analīze, (c) ekspertu metode (daļēji strukturētas intervijas ar kapitālsabiedrību vadītājiem), (d) grupēšana, (e) teksta diskursa analīze.
Darba rezultātā ir izveidots stratēģiskās vadīšanas modelis kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībām, kurš var tikt lietots kā vispārējā stratēģiskā ceļa karte un kurā stratēģiskā vadīšana tiek iedalīta stratēģijas saturā un stratēģijas procesā. Stratēģijas procesa izpētē autors apkopo stratēģiskos rīkus, kā arī zinātniski praktiskajā daļā sniedz priekšlikumus par to pielietošanu kultūras nozares valsts kapitālsabiedrībās. |
Atslēgas vārdi |
stratēģiskā vadīšana, kultūras nozare, valsts kapitālsabiedrības, stratēģijas saturs, stratēģijas process |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
strategic management, cultural sector, state owned companies, strategic content, strategic process |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2016 23:13:09 |