Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automobiļu transports |
Nosaukums |
Riepu saķeres koeficienta mērīšanas iekārtas projekts |
Nosaukums angļu valodā |
Tire Friction Coefficient Measurement Device |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
Ēriks Vonda |
Recenzents |
M.Sc.Ing., MBA docents prakt. Juris Kreicbergs |
Anotācija |
Maģistra darba tēma ir „Riepu saķeres koeficienta mērīšanas iekārtas projekts”.
Darba mērķis ir izstrādāt eksperimentālo iekārtu automobiļa riteņa riepas un brauktuves virsmas saķeres spēka mērīšanai.
Iekārta saķeres koeficienta noteikšanai ir piekabes tipa ar trim riteņiem. Divi no tiem tiek izmantoti iekārtas stabilitātei, bet trešais- mērījumu veikšanai. Iekārtai uzstādīta hidrauliska mērījumu riteņa bremzēšanas sistēma. Bremzējot riteni, uz mērījuma mezgla hidraulisko cilindru iedarbojas saķeres spēks, kas to saspiež, ka rezultātā manometrā tiek uzrādītas spiediena vērtības. Apskatot uz mērījumu riteni vērsto smaguma spēku, un manometra uzrādītās vērtības, tiek aprēķināts saķeres koeficients.
Projektējot iekārtu, tiek veikta analogu analīze, apkopojot internetā pieejamos resursus- brošūru, grāmatu un zinātnisko rakstu veidā.
Mērierīce tiek pozicionēta kā eksperimentālā iekārta, tā tiek projektēta pēc iespējas ekonomiski izdevīgāka, bez tehniski komplicētiem mezgliem. Iekārtas projektēšanas un izstrādes procesā tiek izmantotas ērti pieejamas, izdevīgas komponentes.
Ir izveidota mērījumu metodika un veikti pēc tās eksperimenti, kā rezultātā var secināt, ka ar esošo tehnisko nodrošinājumu iespējams iegūt objektīvus saķeres koeficienta datus.
Aprakstošās daļas apjoms ir 80 lapaspuses, tajās ir 51 attēls un 20 tabulas. Darbs sarakstīts latviešu valodā. |
Atslēgas vārdi |
Saķeres koeficients, saķeres spēks, saķere. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Coefficient of friction, friction force, friction. |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
13.01.2016 08:53:46 |