Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Automobile Transport
Title in original language Riepu saķeres koeficienta mērīšanas iekārtas projekts
Title in English Tire Friction Coefficient Measurement Device
Department
Scientific advisor Ēriks Vonda
Reviewer M.Sc.Ing., MBA docents prakt. Juris Kreicbergs
Abstract Maģistra darba tēma ir „Riepu saķeres koeficienta mērīšanas iekārtas projekts”. Darba mērķis ir izstrādāt eksperimentālo iekārtu automobiļa riteņa riepas un brauktuves virsmas saķeres spēka mērīšanai. Iekārta saķeres koeficienta noteikšanai ir piekabes tipa ar trim riteņiem. Divi no tiem tiek izmantoti iekārtas stabilitātei, bet trešais- mērījumu veikšanai. Iekārtai uzstādīta hidrauliska mērījumu riteņa bremzēšanas sistēma. Bremzējot riteni, uz mērījuma mezgla hidraulisko cilindru iedarbojas saķeres spēks, kas to saspiež, ka rezultātā manometrā tiek uzrādītas spiediena vērtības. Apskatot uz mērījumu riteni vērsto smaguma spēku, un manometra uzrādītās vērtības, tiek aprēķināts saķeres koeficients. Projektējot iekārtu, tiek veikta analogu analīze, apkopojot internetā pieejamos resursus- brošūru, grāmatu un zinātnisko rakstu veidā. Mērierīce tiek pozicionēta kā eksperimentālā iekārta, tā tiek projektēta pēc iespējas ekonomiski izdevīgāka, bez tehniski komplicētiem mezgliem. Iekārtas projektēšanas un izstrādes procesā tiek izmantotas ērti pieejamas, izdevīgas komponentes. Ir izveidota mērījumu metodika un veikti pēc tās eksperimenti, kā rezultātā var secināt, ka ar esošo tehnisko nodrošinājumu iespējams iegūt objektīvus saķeres koeficienta datus. Aprakstošās daļas apjoms ir 80 lapaspuses, tajās ir 51 attēls un 20 tabulas. Darbs sarakstīts latviešu valodā.
Keywords Saķeres koeficients, saķeres spēks, saķere.
Keywords in English Coefficient of friction, friction force, friction.
Language lv
Year 2016
Date and time of uploading 13.01.2016 08:53:46