Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Bitumena struktūras un īpašību noteikšana, izmantojot atomspēka mikroskopu” („Laivinieku ielas rekonstrukcijas tehniskais projekts, paredzot veloceļa uzbūvi”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Investigation of Bitumen Structure and Properties with Atomic Force Microscape” („Technical Project of Laivinieku Street Reconstruction, Including Construction of Bicycle Track”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
V.Haritonovs |
Recenzents |
M.Zaumanits |
Anotācija |
Izstrādāta bakalaura darba (ar inženierprojektu) tēma ir ““Bitumena struktūras un īpašību noteikšana, izmantojot atomspēka mikroskopu” (“Laivinieku ielas rekonstrukcijas tehniskais projekts, paredzot veloceļa izbūvi”)”.
Bakalaura darba daļas mērķis ir noteikt bitumena struktūru un īpašības, izmantojot atomspēka mikroskopu, kura sasniegšanai tika izvirzīti vairāki uzdevumi. Visi izvirzīti uzdevumi tika sasniegti ar analītisko metodi, balstoties uz veiktiem testiem ar mērierīci. Galvenais bakalaura daļas secinājums ir atomspēka mikroskopa kā pētīšanas ierīces piemērojamības atzīšana bitumena izpētei. Tika noteikts, ka ar pareizu atomspēka mikroskopa darbības režīmu ir iespējams iegūt augstas kvalitātes attēlus, kuri sniedz plašu informāciju par bitumena struktūru un no tas sekojošām īpašībām.
Inženierprojekta daļas mērķis ir izstrādāt Laivinieku ielas rekonstrukcijas projektu, paredzot veloceļa izbūvi Rīgā, Latvijā. Projektēšanas un pētīšanas gaitā tika noteikts, ka velosipēdu ceļam Laivinieku ielā būtu svarīga nozīme, tā kā tas kļūtu par vienīgo savienojumu velobraucējiem starp Mangaļsalu un Rīgas Ziemeļu rajonu un sekojoši arī Rīgas pilsētas centru. Inženierprojekta ietvars tika izstrādāti 3 vienlīdzīgi varianti ceļa uzbūvei velosipēdistiem un gājējiem, un kā gala variants tika izvēlēta gājēju un velosipēdu ceļa konstrukcija, balstoties uz segas konstrukcijas aptuvenu izmaksu salīdzinājumu un salīdzinājumu pēc satiksmes drošības aspekta.
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopajoms ir 142 lapaspuses, attēlu kopskaits – 39, tabulu daudzums – 36, izmantoto literatūras avotu kopskaits – 34. |
Atslēgas vārdi |
asfalts, bitumens, atomspēku mikroskops, velosipēdu ceļš, segas konstrukcijas projektēšana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
asphalt, bitumen, atomic force microscope, bicycle road, pavement design |
Valoda |
lv |
Gads |
2016 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
08.01.2016 20:06:20 |