Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
Nosaukums |
Intelektuālu apmācības sistēmu komponentu izpēte un domēna moduļa realizācija |
Nosaukums angļu valodā |
Analysis of the Components of Intellectual Tutoring Systems and Realization of the Domain Module |
Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr. sc. ing. Jānis Grundspeņķis |
Recenzents |
Dr. sc. ing. Jurijs Čižovs |
Anotācija |
Bakalaura darba mērķis ir intelektuālu apmācības sistēmu domēna moduļa interaktīvās daļas konstruēšana, lai piedāvātu ērtu veidu eksperta zināšanu implementācijai IAS. Intelektuālas apmācības sistēmas ir perspektīvs individuālas apmācības veids, kas spēj minimizēt skolēnu un studentu apmācībai nepieciešamos cilvēkresursus un nodrošināt apmācības pieeju pielāgošanu indivīdam, uzlabojot tās kvalitāti. Domēna modulis satur eksperta zināšanas, kuru ievietošana sistēmā parasti ir sarežģīts process, kura īstenošanai ir nepieciešami vairāki starpnieki, tādēļ ir būtiski atrast ērtu metodi, kas ļauj ekspertam pašam ievietot zināšanas sistēmā.
Bakalaura darba mērķa sasniegšanai tika izpētīta IAS arhitektūra un dažādi to komponentu realizēšanas veidi. Bakalaura darbā apgūtas un izmantotas programmatūras Adobe Flash un CTAT, ar kuru palīdzību tika izveidots testēšanas materiāls, kas var kalpot kā domēna moduļa interaktīvā daļa.
Bakalaura darba rezultātā izveidotais testēšanas materiāls kalpo kā piemērs ērtam veidam, kā eksperta zināšanas nodot sistēmai, izmantojot pieeju “programmēt-demonstrējot”. Šī metode var atvieglot sarežģītu IAS izveidošanu, padarot domēna moduļa konstruēšanu ērtāku un ātrāku.
Darba apjoms - 61. lpp., 2 tabulas, 31 attēls un 2 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
IAS intelektuāla apmācības sistēma domēna modulis |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
ITS intellectual tutoring system domain module |
Valoda |
lv |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.06.2015 23:33:45 |