Form of studies |
Bachelor |
Title of the study programm |
Information Technology |
Title in original language |
Intelektuālu apmācības sistēmu komponentu izpēte un domēna moduļa realizācija |
Title in English |
Analysis of the Components of Intellectual Tutoring Systems and Realization of the Domain Module |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
Dr. sc. ing. Jānis Grundspeņķis |
Reviewer |
Dr. sc. ing. Jurijs Čižovs |
Abstract |
Bakalaura darba mērķis ir intelektuālu apmācības sistēmu domēna moduļa interaktīvās daļas konstruēšana, lai piedāvātu ērtu veidu eksperta zināšanu implementācijai IAS. Intelektuālas apmācības sistēmas ir perspektīvs individuālas apmācības veids, kas spēj minimizēt skolēnu un studentu apmācībai nepieciešamos cilvēkresursus un nodrošināt apmācības pieeju pielāgošanu indivīdam, uzlabojot tās kvalitāti. Domēna modulis satur eksperta zināšanas, kuru ievietošana sistēmā parasti ir sarežģīts process, kura īstenošanai ir nepieciešami vairāki starpnieki, tādēļ ir būtiski atrast ērtu metodi, kas ļauj ekspertam pašam ievietot zināšanas sistēmā.
Bakalaura darba mērķa sasniegšanai tika izpētīta IAS arhitektūra un dažādi to komponentu realizēšanas veidi. Bakalaura darbā apgūtas un izmantotas programmatūras Adobe Flash un CTAT, ar kuru palīdzību tika izveidots testēšanas materiāls, kas var kalpot kā domēna moduļa interaktīvā daļa.
Bakalaura darba rezultātā izveidotais testēšanas materiāls kalpo kā piemērs ērtam veidam, kā eksperta zināšanas nodot sistēmai, izmantojot pieeju “programmēt-demonstrējot”. Šī metode var atvieglot sarežģītu IAS izveidošanu, padarot domēna moduļa konstruēšanu ērtāku un ātrāku.
Darba apjoms - 61. lpp., 2 tabulas, 31 attēls un 2 pielikumi. |
Keywords |
IAS intelektuāla apmācības sistēma domēna modulis |
Keywords in English |
ITS intellectual tutoring system domain module |
Language |
lv |
Year |
2015 |
Date and time of uploading |
03.06.2015 23:33:45 |