Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Aviācijas transports |
Nosaukums |
Bezpilota heksakoptera projektēšana, izstrāde un tā ekspluatācija |
Nosaukums angļu valodā |
Design, Development and it's Operation of an Unmanned Hexacopter |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Dr.habil.sc.ing., prof. Martiņš Kleinhofs |
Recenzents |
Dr.habil.sc.ing., prof. Aleksandrs Urbahs |
Anotācija |
Bakalaura darbu: Bezpilota heksakoptera projektēšana, izstrāde un tā ekspluatācija ir uztaisījis Rīgas Tehniskās universitātes, Transporta un Mašīnzinību fakultātes, Aeronautikas institūta students Kaspars Jeļinsks. Galvenais uzdevums bija reālā dzīvē uztaisīt un aprakstīt pilnvērtīgu un lidotspējīgu bezpilota lidaparātu. Darbā ir aptverta informācija par multikopteru rašanās vēsturi kā arī aprakstītas visas konstrukcijas detaļas un pamatota attiecīgo detaļu izvēle. Ir veikts aerodinamisko spēku uz gaisa skrūves aprēķins, kā arī veikta oriģinālās, un alternatīvas rāmja rokas 3D spēku un slogojuma analīze programmā Autodesk inventor, kuru rezultāti ir analizēti un salīdzinātas abu roku pozitīvās un negatīvās īpašības. Darba ietveros ir veikts neliels ieskats Latvijas Republikas noteikumos attiecībā uz bezpilota lidaparātiem, kā arī izveidots pilns 3D lidaparāta modelis CAD vidē. Apkopota informācija arī par lidaparāta apkopes procesiem un lidojuma pārbaudēm, kā arī dots ieskats darba drošībā un ekoloģijā.
Galvenais darba mērķis ir sasniegs, un ir uztaisīts sešu rotoru heksakopters, kas balstīts uz DJI F550 rāmja bāzes. Lidaparāts ir lidotspējīgs un nokomplektēts video uzņemšanai no gaisa.
Darbs sastāv no 87 lapaspusēm, 54 attēliem, 10 tabulām, 51 formulas, 29 izmantotiem literatūras avotiem un pielikumiem. |
Atslēgas vārdi |
Radio vadāmai lidaparāts, heksakopters, multikopters, bezpilota lidaparāts |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
RC, hexacopter, multicopter, unmanned aircraft |
Valoda |
lv |
Gads |
2015 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2015 23:26:34 |