Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Ražošanas inženierzinības un vadība
Nosaukums Virsmas montāžas procesa kvalitātes pilnveide uzņēmumā "Hanzas elektronika"
Nosaukums angļu valodā Quality Improvement of Surface-mount Process at Company "Hanzas Elektronika"
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Jānis Mazais
Recenzents
Anotācija Ģēģeris A. Virsmas montāžas procesa kvalitātes pilnveide uzņēmumā Hanzas elektronika: Maģistra darbs. A.Ģēģeris, J.Mazais. Rīga: RTU BALTECH maģistra akadēmisko studiju programma Ražošanas inženierzinības un vadība, 2014. 89 lpp. Maģistra darbs rakstīts angļu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un ieteikumi. Darba apjoms ir 89 lpp., tajā iekļauts 51 attēls, 25 tabulas un 6 formulas. Bibliogrāfiskajā sarakstā ietverti: 26 avoti angļu valodā un 1 avots latviešu valodā. Darbam pievienoti 3 pielikumi. Darba mērķis ir izpētīt un attīstīt Six Sigma metodoloģiju kvalitātes pilnveides projektam uzņēmuma Hanzas Elektronika virsmas montāžas līnijai. Lai sasniegtu mērķi, darba pirmajā daļā aplūkots kvalitātes vadības jēdziens, Six Sigma metodoloģija un piemērotākie kvalitātes vadības instrumenti uzlabojumu projekta veikšanai. Darba otrajā daļā veikts kvalitātes veicināšanas projekts virsmas montāžas līnijai atbilstoši Six Sigma metodoloģijai. Darbā noteikti izmērāmi uzlabojuma projekta ieguvumi un izstrādāti priekšlikumi Hanzas Elektronikas virsmas montāžas līnijas pilnveidei, kā arī dotas vadlīnijas turpmākai ražošanas pilnveides projektu veikšanai, balstoties uz darba laikā iegūto pieredzi. Darbā secināts, ka būtiskākās problēmas ir augsts defektu un viltus trauksmju skaits, kas identificēts automatizētajā optiskajā inspekcijā un remonta stacijā. Tika noteikts, ka defektu cēlonis ir vāja piegādāto komponenšu kvalitāte, savukārt, viltus trauksmju nepilnības inspekcijas algoritmos un parametros. Pēc daļējas uzlabojumu ieviešanas defektu skaits ir samazinājies par 71% un viltus trauksmju skaits par 18%. Testa periodā pēc uzlabojumu ieviešanas ietaupītas 5 ar pusi remonta stundas. Balstoties uz šiem secinājumiem, darbā izvirzīts priekšlikums izveidot piegādāto komponenšu testa staciju, pielietot unikālus risinājumus atsevišķām produkta komponentēm, kā arī izveidot inženieriem un operatoriem pieejamu inspekciju un defektu datu atskaiti turpmākai ražošanas pilnveidei.
Atslēgas vārdi kvalitāte, sešisigma
Atslēgas vārdi angļu valodā quality, improvement, sixsigma
Valoda eng
Gads 2014
Darba augšupielādes datums un laiks 09.06.2014 14:47:36