Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums „Aviodzinēja propellera reduktora aprēķins un projektēšana”
Nosaukums angļu valodā “Calculation and Design of a Reduction Gear for an Aircraft Engine Propeller”
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Dr.sc.ing., doc. Ēriks Ozoliņš
Recenzents Dr.sc.ing., doc. Valērijs Muhins
Anotācija Bakalaura darba tēma skan kā Turbo propelleru dzinēja reduktora aprēķins un projektēšana. Galvenais uzdevums, kuru izvirza darbā, ir aprēķināt un konstruēt turbo propelleru dzinēja reduktora transmisiju. Kā prototips tika paņemts lidmašīnas DASH Q400 NextGen reduktors, kurš aprīkots ar dzinēju PW150A. Tēma sniedz teorētisko un praktisko interesi, jo tiek veikta detalizēta analīze, reduktoru daļu aprēķins un mūsdienu dzinēja konstrukcijas modelēšana, par kuru ir maz konkrētās informācijas. Rezultātā šo iegūto informāciju varēs izmantot tālākai šī agregāta izpētei un uzlabošanai. Šajā dzinējā izmanto divpakāpju reduktoru ar slīpzobu zobratiem. Galvenā cilindriskā reduktora īpatnība ir augstā efektivitāte (lietderības koeficients), kura atkarībā no pārnesuma skaitļa var sasniegt 98%. Sakarā ar lielu efektivitāti reduktorā nav pārnesamās enerģijas izkliedēšanas efekta, kas savukārt,noved pie tā, ka darba elementinesakarst. Vēl viena priekšrocība spēja darboties pie pastāvīgām, mainīgām, kā arī vienvirziena slodzēm. Galvenais darba mērķis ir lidmašīnas DASH Q400 reduktora aprēķinu gaitā iegūt darba parametrus un konstrukcijas izmērus, kā arī detaļu modelēšanaar datorprogrammas palīdzību. Gala rezultāti, kuri tika iegūti darba gaitā, ir gan aviācijas reduktora ģeometriskie izmēri, gan arī maksimālās darba slodzes. Kopapjoms 63 lpp, 18 ilustrācijas, 9 tabulas, 89 formulas, 7 literatūras avoti, 5 pielikumi.
Atslēgas vārdi propellera reduktors
Atslēgas vārdi angļu valodā propeller reduction gear box
Valoda lv
Gads 2014
Darba augšupielādes datums un laiks 06.06.2014 12:39:12