Abstract |
Bakalaura darba tēma skan kā Turbo propelleru dzinēja reduktora aprēķins un
projektēšana.
Galvenais uzdevums, kuru izvirza darbā, ir aprēķināt un konstruēt turbo propelleru
dzinēja reduktora transmisiju. Kā prototips tika paņemts lidmašīnas DASH Q400 NextGen
reduktors, kurš aprīkots ar dzinēju PW150A.
Tēma sniedz teorētisko un praktisko interesi, jo tiek veikta detalizēta analīze, reduktoru
daļu aprēķins un mūsdienu dzinēja konstrukcijas modelēšana, par kuru ir maz konkrētās
informācijas. Rezultātā šo iegūto informāciju varēs izmantot tālākai šī agregāta izpētei un
uzlabošanai.
Šajā dzinējā izmanto divpakāpju reduktoru ar slīpzobu zobratiem. Galvenā cilindriskā
reduktora īpatnība ir augstā efektivitāte (lietderības koeficients), kura atkarībā no pārnesuma
skaitļa var sasniegt 98%. Sakarā ar lielu efektivitāti reduktorā nav pārnesamās enerģijas
izkliedēšanas efekta, kas savukārt,noved pie tā, ka darba elementinesakarst. Vēl viena
priekšrocība spēja darboties pie pastāvīgām, mainīgām, kā arī vienvirziena slodzēm.
Galvenais darba mērķis ir lidmašīnas DASH Q400 reduktora aprēķinu gaitā iegūt darba
parametrus un konstrukcijas izmērus, kā arī detaļu modelēšanaar datorprogrammas palīdzību.
Gala rezultāti, kuri tika iegūti darba gaitā, ir gan aviācijas reduktora ģeometriskie
izmēri, gan arī maksimālās darba slodzes.
Kopapjoms 63 lpp, 18 ilustrācijas, 9 tabulas, 89 formulas, 7 literatūras avoti, 5
pielikumi. |