Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transporta sistēmu inženierija
Nosaukums Autobusa „Solaris” bremžu skavas nodiluma analīze un restaurācijas izpēte.
Nosaukums angļu valodā Analysis and Restoration Research of Brake Clamp Wear for “Solaris” Bus.
Struktūrvienība 25100 Aeronautikas institūts
Darba vadītājs Aleksandrs Urbahs
Recenzents Viktors Feofanov
Anotācija Darba nosaukums ir Autobusa SOLARIS bremžu skavas nodiluma analīze un restaurācijas izpēte. Autobusa bremžu skava ir viena no bremžu suporta sastāvdaļām. Tāpat kā nodilst bremžu kluči un bremžu disks, tāpat arī ar laiku nolietojas, jeb izdilst bremžu skava. Nodiluma gadījumā bremžu disku, bremžu klučus, kā arī bremžu skavu var nomainīt pret jaunu detaļu. Tomēr bremžu skavu iespējams arī atjaunot, izmantojot vairākas atjaunošanas metodes. Šī darba ietvaros tika izpētīts bremžu skavas nodilums un tās atjaunošanas iespējas. Konkrēti tika apskatīta SIA Rīgas Satiksmē izmantoto autobusu SOLARIS URBINO bremžu skava. Darbā izpētīti cēloņi, kuru rezultātā nodilst bremžu skava. Tāpat arī tika izpētīta bremžu suporta darbības princips, lai labāk varētu saprast bremžu skavas nozīmi bremžu sistēmā. Apskatot vairākas atjaunošanas metodes, tika izvērtēts to lietderīgums, atjaunošanas procesam veltītais laiks, kā arī ekonomiskais aprēķins. Izvērtējot metožu pozitīvo pusi un trūkumus, par piemērotāko metodi tika izvēlēta elektroda uzmetināšanas metode. Bez skavas atjaunošanas, tika apskatītas vairākas metodes, kā apstrādāt skavu vēl pirms nodilšanas, lai tā ilgāk kalpotu. Darbs sarakstīts latviešu valodā, darba apjoms ir 79 lapas. Izmantotas 16 tabulas un 57 attēli no dažādiem literatūras avotiem.
Atslēgas vārdi Autobus bremžu skava, nodiluma analīze
Atslēgas vārdi angļu valodā Brake Clamp Wear, Analysis and Restoration Research
Valoda lv
Gads 2014
Darba augšupielādes datums un laiks 30.05.2014 15:28:01