Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Transport Systems Engineering
Title in original language Autobusa „Solaris” bremžu skavas nodiluma analīze un restaurācijas izpēte.
Title in English Analysis and Restoration Research of Brake Clamp Wear for “Solaris” Bus.
Author Aldis Borints
Department 15E00 Aeronautikas institūts
Scientific advisor Aleksandrs Urbahs
Reviewer Viktors Feofanov
Abstract Darba nosaukums ir Autobusa SOLARIS bremžu skavas nodiluma analīze un restaurācijas izpēte. Autobusa bremžu skava ir viena no bremžu suporta sastāvdaļām. Tāpat kā nodilst bremžu kluči un bremžu disks, tāpat arī ar laiku nolietojas, jeb izdilst bremžu skava. Nodiluma gadījumā bremžu disku, bremžu klučus, kā arī bremžu skavu var nomainīt pret jaunu detaļu. Tomēr bremžu skavu iespējams arī atjaunot, izmantojot vairākas atjaunošanas metodes. Šī darba ietvaros tika izpētīts bremžu skavas nodilums un tās atjaunošanas iespējas. Konkrēti tika apskatīta SIA Rīgas Satiksmē izmantoto autobusu SOLARIS URBINO bremžu skava. Darbā izpētīti cēloņi, kuru rezultātā nodilst bremžu skava. Tāpat arī tika izpētīta bremžu suporta darbības princips, lai labāk varētu saprast bremžu skavas nozīmi bremžu sistēmā. Apskatot vairākas atjaunošanas metodes, tika izvērtēts to lietderīgums, atjaunošanas procesam veltītais laiks, kā arī ekonomiskais aprēķins. Izvērtējot metožu pozitīvo pusi un trūkumus, par piemērotāko metodi tika izvēlēta elektroda uzmetināšanas metode. Bez skavas atjaunošanas, tika apskatītas vairākas metodes, kā apstrādāt skavu vēl pirms nodilšanas, lai tā ilgāk kalpotu. Darbs sarakstīts latviešu valodā, darba apjoms ir 79 lapas. Izmantotas 16 tabulas un 57 attēli no dažādiem literatūras avotiem.
Keywords Autobus bremžu skava, nodiluma analīze
Keywords in English Brake Clamp Wear, Analysis and Restoration Research
Language lv
Year 2014
Date and time of uploading 30.05.2014 15:28:01