Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
"Satiksmes slodžu modelēšana tiltu laidumiem no 200 līdz 600 metriem" |
Nosaukums angļu valodā |
"Modeling of Traffic Loads for Bridge Spans from 200 to 600 Meters" |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
A.Paeglītis |
Recenzents |
|
Anotācija |
Būvniecības standartos pieejamie transporta slodžu modeļi lielākoties ir paredzēti īsa un vidēja laiduma tiltiem, taču nelabvēlīgākie satiksmes novietojumi gara laiduma tiltiem ievērojami atšķiras no tiem. Šī iemesla dēļ finansiālie līdzekļi var tikt neracionāli izlietoti, gara laiduma tiltu projektēšanā izmantojot ne tai paredzētus slodžu modeļus.
Darbā izmantoti Weigh in Motion (WIM) dati no divām WIM sistēmām, pirmā
ierīkota autoceļa A1 72. kilometrā, otrā autoceļa A3 24. kilometrā. Vispirms tika veikta šo datu tīrīšanu no kļūdainiem ierakstiem un nereālām temperatūrām, tad, lai ievērtētu temperatūras ietekmi uz mērījumu rezultātiem, salīdzinātas divas metodes starp kurām izvēlēta, pēc autora domām, labākā un visbeidzot pielietoti uz transportlīdzekļu klasēm
balstīti filtri. Priekš slodžu aprēķina dati tika sadalīti pa autoceļiem un joslām, kopā iegūstot četras joslas.
Izmantojot informāciju par satiksmē sastopamajiem transportlīdzekļiem no iztīrītajiem WIM datiem, aprēķinātas gara laiduma tiltu slodzes. Slodžu aprēķins veikts 200, 300, 400, 500 un 600 metru gariem laidumiem pie septiņiem dažādiem satiksmes scenārijiem, no kuriem seši simulē satiksmi ar dažādu procentuālo kravas automašīnu daudzumu transporta
plūsmā un septītais simulē transporta plūsmu sastāvošu tikai no vieglajām automašīnām.
140 dažādām joslas, laiduma, satiksmes scenārija kombinācijām tika aprēķinātas izkliedētās slodzes. Katras kombinācijas lielākajām 30% slodzēm, pielietojot maksimālās iespējamības novērtējuma metodi pa kreisi saīsinātiem datiem, tika atrasti atbilstošākie Gumbela sadalījuma parametri; izmantojot atrastos parametrus slodzes ekstrapolēja līdz
pārsniegšanas varbūtībai 10% simts gados.
Rezultāti rāda, ka 1. Eirokodeksa 2. daļas slodzes modeļa 1 slodzes ir pārāk konservatīvas lietošanai uz gara laiduma tiltiem, pat, ja pieņem nereālu scenāriju, ka joslā atrodas tikai kravas transportlīdzekļi.
Darbā kopumā ir 117 lapaspuses, 20 tabulas un 182 attēli, izmantoti 35 literatūras avoti. |
Atslēgas vārdi |
Tilts, WIM, slodzes, Weigh in Motion, Slodžu modelēšana, Gara laiduma tilti |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Bridge, WIM, Loads, Weigh in Motion, Load modeling, Long span bridges |
Valoda |
lv |
Gads |
2014 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
22.05.2014 13:49:13 |