Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums “Projektēšanas metodoloģija ģeosintētisko materiālu pielietošanai ceļu būvē” (“Atbrīvošanas alejas posma rekonstrukcija Rēzeknē”)
Nosaukums angļu valodā “Designing Methodology of Geosynthetic Materials for Use in Road Building” (“Reconstruction of Atbrivosanas Avenue Section in Rezekne”)
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs Lekt. B.Jeļisejevs
Recenzents
Anotācija Projektēšanas metodoloģija ģeosintētisko materiālu pielietošanai ceļu būvē. Par ģeosintētiskajiem materiāliem var teikt ka tie ir tehniskie audumi, vai tehniskās šūnas. Tāpēc projektējot galvenā uzmanība tiek pievērsta uz tehniskajām īpašībām. Darbā aplūkotas dažādas projektēšanas metodoloģijas. Es varu izcelt trīs metodes, savukārt katra no metodēm var tikt veikta ar visdažādākajiem aprēķiniem un konstruktīvajiem risinājumiem. Diemžēl nepastāv viennozīmīga aprēķinu algoritma vai shēmas kuru varētu izmantot bez šaubām pareizam ceļa konstrukcijas risinājumam. Vai pareizāk sakot speciālistu domas šajā jautājumā dalās. Pirmā metode - veicot analītiskos aprēķinus ceļu konstrukcijai un izmantojot zināmas formulas, izprojektēt ceļa konstrukciju. Otrā metode - ievadot dotos lielumus datorprogrammā, izprojektēt ceļa konstrukciju vai tās daļu. Trešā metode - tā ir metode, kad aprēķini netiek veikti, bet ģeosintētisko materiālu ieklāšanai (instalācijai) un tehnoloģiskajam procesam ir galvenā loma (piemēram asfaltbetona armēšanai ar ģeorežģi). Atsevišķos gadījumos veicot aprēķinus (piemēram lidostu skrējceļiem). Bet jebkurā metodē, pareiza ģeosintētikas ieklāšana ir ļoti svarīga. Atbrīvošanas alejas posma rekonstrukcija Rēzeknē. Rēzeknē ir salīdzinoši augsts iedzīvotāju blīvums - 1994 cilvēki uz 1 km2, lielāks iedzīvotāju blīvums ir tikai Rīgā - 2368 cilvēki uz 1 km2 (CSP 2010 gada dati). Atbrīvošanas aleja tradicionāli ir kā pilsētas atslēga. Bet ceļa stāvoklis pie esošās situācijas ir nepieņemams, jo no drošības un komforta viedokļa ceļš neatbilst vēlamajam. Platība kuru šķērso ceļš netiek izmantota pilnā mērā lai ne tikai autobraucējiem, bet arī gājējiem un velosipēdistiem ceļš būtu ērti lietojams un pietiekami drošs. Darbā es izmantoju visus iespējamos risinājumus lai nodrošinātu labu un adekvātu satiksmi. No faktoriem kuri ietekmē šādu risinājumu ir pats ceļa stāvoklis un plāna risinājumi, aprīkojums, pazemes komunikācijas, sabiedriskā transporta pieturvietas, drošas gājēju pārejas vietas, velosipēdistu celiņi un gājēju ietves. Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopapjoms: lapu skaits - 142; attēlu skaits - 70; tabulu skaits - 42; literatūras avotu - 31; rasējumu skaits - 9.
Atslēgas vārdi Ģeosintētika
Atslēgas vārdi angļu valodā Geosynthetic
Valoda lv
Gads 2011
Darba augšupielādes datums un laiks 13.04.2011 17:13:45