Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Transportation Engineering
Title in original language “Projektēšanas metodoloģija ģeosintētisko materiālu pielietošanai ceļu būvē” (“Atbrīvošanas alejas posma rekonstrukcija Rēzeknē”)
Title in English “Designing Methodology of Geosynthetic Materials for Use in Road Building” (“Reconstruction of Atbrivosanas Avenue Section in Rezekne”)
Department 24100 Institute of Transport Infrastructure Engineering
Scientific advisor Lekt. B.Jeļisejevs
Reviewer
Abstract Projektēšanas metodoloģija ģeosintētisko materiālu pielietošanai ceļu būvē. Par ģeosintētiskajiem materiāliem var teikt ka tie ir tehniskie audumi, vai tehniskās šūnas. Tāpēc projektējot galvenā uzmanība tiek pievērsta uz tehniskajām īpašībām. Darbā aplūkotas dažādas projektēšanas metodoloģijas. Es varu izcelt trīs metodes, savukārt katra no metodēm var tikt veikta ar visdažādākajiem aprēķiniem un konstruktīvajiem risinājumiem. Diemžēl nepastāv viennozīmīga aprēķinu algoritma vai shēmas kuru varētu izmantot bez šaubām pareizam ceļa konstrukcijas risinājumam. Vai pareizāk sakot speciālistu domas šajā jautājumā dalās. Pirmā metode - veicot analītiskos aprēķinus ceļu konstrukcijai un izmantojot zināmas formulas, izprojektēt ceļa konstrukciju. Otrā metode - ievadot dotos lielumus datorprogrammā, izprojektēt ceļa konstrukciju vai tās daļu. Trešā metode - tā ir metode, kad aprēķini netiek veikti, bet ģeosintētisko materiālu ieklāšanai (instalācijai) un tehnoloģiskajam procesam ir galvenā loma (piemēram asfaltbetona armēšanai ar ģeorežģi). Atsevišķos gadījumos veicot aprēķinus (piemēram lidostu skrējceļiem). Bet jebkurā metodē, pareiza ģeosintētikas ieklāšana ir ļoti svarīga. Atbrīvošanas alejas posma rekonstrukcija Rēzeknē. Rēzeknē ir salīdzinoši augsts iedzīvotāju blīvums - 1994 cilvēki uz 1 km2, lielāks iedzīvotāju blīvums ir tikai Rīgā - 2368 cilvēki uz 1 km2 (CSP 2010 gada dati). Atbrīvošanas aleja tradicionāli ir kā pilsētas atslēga. Bet ceļa stāvoklis pie esošās situācijas ir nepieņemams, jo no drošības un komforta viedokļa ceļš neatbilst vēlamajam. Platība kuru šķērso ceļš netiek izmantota pilnā mērā lai ne tikai autobraucējiem, bet arī gājējiem un velosipēdistiem ceļš būtu ērti lietojams un pietiekami drošs. Darbā es izmantoju visus iespējamos risinājumus lai nodrošinātu labu un adekvātu satiksmi. No faktoriem kuri ietekmē šādu risinājumu ir pats ceļa stāvoklis un plāna risinājumi, aprīkojums, pazemes komunikācijas, sabiedriskā transporta pieturvietas, drošas gājēju pārejas vietas, velosipēdistu celiņi un gājēju ietves. Bakalaura darba (ar inženierprojektu) kopapjoms: lapu skaits - 142; attēlu skaits - 70; tabulu skaits - 42; literatūras avotu - 31; rasējumu skaits - 9.
Keywords Ģeosintētika
Keywords in English Geosynthetic
Language lv
Year 2011
Date and time of uploading 13.04.2011 17:13:45