Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmumu un organizāciju vadīšana
Nosaukums Jūrmalas zīmola stratēģijas izstrāde
Nosaukums angļu valodā Development of Jurmala Branding Strategy
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs I.Eglīte
Recenzents T.Ņikitina
Anotācija Rīgas Biznesa Skolas biznesa vadības maģistrantūras programmas studentes Baibas Neretnieces maģistra darba tēma ir Jūrmalas zīmola stratēģijas izstrāde. Globalizācijas apstākļos mūsdienās vietām nākas konkurēt savā starpā tāpat kā precēm un pakalpojumiem. Pēdējos gados arvien vairāk pilsētu ir atzinušas, cik svarīga ir apzināta tēla veidošana, lai saglabātu konkurētspēju un veicinātu tūrisma, investīciju un iedzīvotāju piesaisti pieaugošas konkurences apstākļos. Savukārt pašreizējais Jūrmalas tēls ir novecojis, netiek apzināti veidots un vairs neatspoguļo pilsētas patieso ekonomisko, politisko un attīstības potenciālu. Tādēļ šī darba mērķis ir noteikt vispiemērotāko Jūrmalas zīmola stratēģiju, kas pilnībā izmantotu Jūrmalas augsto zīmola potenciālu. Ir veikta visaptveroša vietu zīmolvedības tēmas izpēte, kā galvenos informācijas avotus izmantojot akadēmisko literatūru un publikācijas specializētos vietu zīmolvedības medijos, analizējot tajos pieejamās teorijas un metodoloģijas attiecībā uz vietu zīmolu izstrādi. Tāpat darbā analizēti Jūrmalas un tās konkurentu statistikas dati, Jūrmalas pilsētas domē pieejamie attīstības plāni, programmas, pētījumi, kā arī plašsaziņas līdzekļos pieejamā informācija. Lai identificētu pilsētas zīmola esenci, veiktas specializētas ekspertu intervijas, kā arī piemērotas klasiskās zīmola veidošanas, mārketinga un pozicionēšanas koncepcijas. Analīzes rezultāts ir izstrādāta Jūrmalas zīmola identitāte, pozicionējums un vērtības piedāvājums. No vairākiem pilsētas un tās zīmola attīstības scenārijiem identificēts vispiemērotākais un definēti tā īstenošanas pamatprincipi pilsētas tēla uzlabošanai. Rekomendētais scenārijs palīdzēs izveidot spēcīgu, konsekventu un konkurētspējīgu pilsētas ilgtermiņa identitāti, kas uzrunā visas galvenās mērķauditorijas, atspoguļo un veicina pilsētas ekonomisko, politisko un attīstības potenciālu un uzlabo pilsētas atpazīstamību un reputāciju, palīdzot efektīvāk konkurēt vietējā un pasaules mērogā. Darbs ir sarakstīts angļu valodā, tajā ir 4 pielikumi un 41 attēls.
Atslēgas vārdi Jūrmala, pilsētas zīmolvedība, pilsētas mārketings, zīmola stratēģijas izstrāde, vietas identitāte
Atslēgas vārdi angļu valodā Jurmala, city branding, city marketing, brand strategy development, place identity
Valoda eng
Gads 2014
Darba augšupielādes datums un laiks 06.05.2014 14:53:19