Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Business Administration |
Title in original language |
Jūrmalas zīmola stratēģijas izstrāde |
Title in English |
Development of Jurmala Branding Strategy |
Department |
01B00 Riga Business School |
Scientific advisor |
I.Eglīte |
Reviewer |
T.Ņikitina |
Abstract |
Rīgas Biznesa Skolas biznesa vadības maģistrantūras programmas studentes Baibas Neretnieces maģistra darba tēma ir Jūrmalas zīmola stratēģijas izstrāde.
Globalizācijas apstākļos mūsdienās vietām nākas konkurēt savā starpā tāpat kā precēm un pakalpojumiem. Pēdējos gados arvien vairāk pilsētu ir atzinušas, cik svarīga ir apzināta tēla veidošana, lai saglabātu konkurētspēju un veicinātu tūrisma, investīciju un iedzīvotāju piesaisti pieaugošas konkurences apstākļos. Savukārt pašreizējais Jūrmalas tēls ir novecojis, netiek apzināti veidots un vairs neatspoguļo pilsētas patieso ekonomisko, politisko un attīstības potenciālu. Tādēļ šī darba mērķis ir noteikt vispiemērotāko Jūrmalas zīmola stratēģiju, kas pilnībā izmantotu Jūrmalas augsto zīmola potenciālu.
Ir veikta visaptveroša vietu zīmolvedības tēmas izpēte, kā galvenos informācijas avotus izmantojot akadēmisko literatūru un publikācijas specializētos vietu zīmolvedības medijos, analizējot tajos pieejamās teorijas un metodoloģijas attiecībā uz vietu zīmolu izstrādi. Tāpat darbā analizēti Jūrmalas un tās konkurentu statistikas dati, Jūrmalas pilsētas domē pieejamie attīstības plāni, programmas, pētījumi, kā arī plašsaziņas līdzekļos pieejamā informācija. Lai identificētu pilsētas zīmola esenci, veiktas specializētas ekspertu intervijas, kā arī piemērotas klasiskās zīmola veidošanas, mārketinga un pozicionēšanas koncepcijas.
Analīzes rezultāts ir izstrādāta Jūrmalas zīmola identitāte, pozicionējums un vērtības piedāvājums. No vairākiem pilsētas un tās zīmola attīstības scenārijiem identificēts vispiemērotākais un definēti tā īstenošanas pamatprincipi pilsētas tēla uzlabošanai. Rekomendētais scenārijs palīdzēs izveidot spēcīgu, konsekventu un konkurētspējīgu pilsētas ilgtermiņa identitāti, kas uzrunā visas galvenās mērķauditorijas, atspoguļo un veicina pilsētas ekonomisko, politisko un attīstības potenciālu un uzlabo pilsētas atpazīstamību un reputāciju, palīdzot efektīvāk konkurēt vietējā un pasaules mērogā.
Darbs ir sarakstīts angļu valodā, tajā ir 4 pielikumi un 41 attēls. |
Keywords |
Jūrmala, pilsētas zīmolvedība, pilsētas mārketings, zīmola stratēģijas izstrāde, vietas identitāte |
Keywords in English |
Jurmala, city branding, city marketing, brand strategy development, place identity |
Language |
eng |
Year |
2014 |
Date and time of uploading |
06.05.2014 14:53:19 |